MOYA stacje paliw dopasowane do Twoich potrzeb!

Ochrona środowiska

Myjnia samochodowa a pozwolenie wodnoprawne na odprowadzanie ścieków

Myjnia samochodowa a pozwolenie wodnoprawne na odprowadzanie ścieków

Prowadzenie myjni samochodowej w ramach stacji paliw wiąże się z powstawaniem ścieków zawierających substancje szczególnie szkodliwe dla środowiska wodnego, co pociąga za sobą obowiązek uzyskania pozwolenia wodnoprawnego na podstawie ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (PW).

Przeniesienie części decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych

Przeniesienie części decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych

Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach stanowi jedną z decyzji wydawanych w toku procesu inwestycyjno-budowlanego dla przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko lub obszar Natura 2000. Tym samym przedsiębiorca planujący realizację takiego przedsięwzięcia jest zobowiązany do wystąpienia z wnioskiem o wydanie takiej decyzji, który wszczyna stosunkowo długie postepowanie administracyjne. Co do zasady ustawodawca przewiduje możliwość przeniesienia decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na rzecz innego podmiotu. Co jednak w przypadku, gdy decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach dla planowanego przedsięwzięcia została wydana na jeden podmiot, następnie zaś następuje zmiana wykonawcy inwestycji i konieczne jest wystąpienie o kolejne decyzje inwestycyjne jedynie w zakresie części planowanego przedsięwzięcia?

Państwowy monitoring środowiska a obowiązki przedsiębiorcy

Państwowy monitoring środowiska a obowiązki przedsiębiorcy

Państwowy Monitoring Środowiska (dalej „PMŚ”) zosta utworzony w celu zgromadzenia wiarygodnych informacji o stanie środowiska, a jego ramy prawne zostały określone w ustawie prawo ochrony środowiska Dz.U.2013.1232 z dnia 2013.10.23 (dalej: „Ustawa”). W ust. 2 art. 25 Ustawy zawarto definicję PMŚ, czyli systemu pomiarów, ocen i prognoz stanu środowiska oraz gromadzenia, przetwarzania i rozpowszechniania informacji o środowisku.

Budowa i użytkowanie stacji paliw a ochrona środowiska

Budowa i użytkowanie stacji paliw a ochrona środowiska

Postęp techniczny, a także zwiększenie potrzeb ogółu społeczeństwa doprowadziły do sytuacji, kiedy stacje paliw, prócz docelowej funkcji jaką pełnią czyli sprzedaży paliw, zaspakajają szereg innych potrzeb konsumenckich.

Pozwolenia zintegrowane a nowelizacja Ustawy Prawo Ochrony Środowiska

Pozwolenia zintegrowane a nowelizacja Ustawy Prawo Ochrony Środowiska

Zasadnicze zmiany wprowadzone obszerną nowelą ustawy – Prawo ochrony środowiska, zwanej dalej „Ustawą”, dotyczyły przede wszystkim następujących zakresów: pozwoleń zintegrowanych, ochrony powierzchni ziemi, rekultywacji (czyli naprawy jej stanu). Nowelizacja weszła w życie w dniu 5 września 2014 r. a jej podstawowym założeniem była konieczność implementacji do polskiego porządku prawnego postanowień dyrektywy 2010/75/UE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 24 listopada 2010 r. w sprawie emisji przemysłowych, mająca ujednolicić i utrwalić obowiązujące w UE przepisy dotyczące emisji przemysłowych.

Podstawowe obowiązki przedsiębiorstw w odniesieniu do ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2001 r., Nr 100, poz. 1085), dalej „POŚ”.

Podstawowe obowiązki przedsiębiorstw w odniesieniu do ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2001 r., Nr 100, poz. 1085), dalej „POŚ”.

W pierwszej kolejności należy wskazać, iż POŚ określa zasady ochrony środowiska oraz warunki korzystania z jego zasobów. Korzystającym ze środowiska, w rozumieniu tejże ustawy, jest między innymi przedsiębiorca. Zatem wskazać w tym miejscu należy na artykuł 140 ust. 1 POŚ, który nakłada na każdy podmiot korzystający ze środowiska obowiązki o charakterze organizacyjnym. Wśród nich Ustawodawca wskazuje na obowiązek odpowiedniej organizacji pracy, powierzanie funkcji związanej z zapewnieniem ochrony środowiska osobom posiadającym odpowiednie kwalifikacje zawodowe, zapoznanie pracowników, których zakres czynności wiąże się z kwestiami ochrony środowiska z wymaganiami w tym zakresie, gdy nie jest wymagane ich dodatkowe szkolenie, podejmowanie działań w celu wyeliminowania lub ograniczenia szkód w środowisku wynikających z nieprzestrzegania wymagań ochrony środowiska przez pracowników, a także podejmowania właściwych środków w celu wyeliminowania takich przypadków w przyszłości.

Zadaj pytanie w kategorii Ochrona Środowiska

* pola obowiązkowe

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:

  • Administratorem danych osobowych jest Information Market S.A. z siedzibą we Wrocławiu (53-613), przy ul. Stacyjnej 1/51.
  • Inspektorem ochrony danych w Information Market S.A. jest Magdalena Robak (71 787 69 69, iod @ informationmarket.pl).
  • Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie: art. 6 pkt 1b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych w zakresie dotyczącym udzielenia odpowiedzi na pytanie przesłane przez formularz kontaktowy.
  • Pani/Pana dane osobowe nie będą udostępniane innym podmiotom.
  • Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane ani do państwa trzeciego, ani do organizacji międzynarodowej.
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez administratora do czasu udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie.
  • Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
  • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu uzyskania odpowiedzi na zadane pytanie.

Partner Sekcji Prawnej

Kancelaria Prawna Ostrowski