Paliwa BAQ Premium jako jeden z kluczowych elementów oferty ORLEN Paliwa na najbliższe lata

Program Paliwa BAQ to flagowy projekt spółki ORLEN Paliwa. Swoim zasięgiem obejmuje terytorium całej Polski. Czym jest marka BAQ, co gwarantuje swoim partnerom biznesowym oraz klientom tankującym na stacjach z logo Paliwa BAQ? O programie Paliwa BAQ oraz o planach rozwojowych marki opowiada Dyrektor Wykonawczy ds. Sprzedaży w spółce ORLEN Paliwa, Paweł Kostyra.

Podróżując polskimi drogami coraz częściej widać stacje z logo Paliwa BAQ. Czym jest marka BAQ i co oznacza dla klienta, który zdecyduje się na współpracę z ORLEN Paliwa w ramach programu Paliwa BAQ?

Paweł Kostyra: Program Paliwa BAQ wszedł na rynek polski w 2008 roku. To ciekawa alternatywa dla rozwiązań opartych na franczyzie oraz innych programów funkcjonujących na rynku paliwowym. Obecnie uczestniczy w nim blisko 500 niezależnych stacji paliw w całej Polsce. Główną zaletą takiej formy współpracy jest możliwość rozwijania własnej marki na lokalnym rynku, a zarazem budowania zaufania wśród kierowców. Benzyna, olej napędowy oraz LPG dostarczane są na stacje uczestniczące w programie wyłącznie przez spółkę ORLEN Paliwa – organizatora programu, co gwarantuje wysoką jakość produktu. Co więcej, decydując się na współpracę z dużym partnerem, jakim jest ORLEN Paliwa, właściciele prywatnych stacji paliw nie muszą rezygnować z własnej marki. Uczestnictwo w programie Paliwa BAQ, to gwarancja zachowania dotychczasowego szyldu i logo. W ramach współpracy oferujemy uczestnictwo na jednym z trzech poziomów: BAQ Premium, BAQ Standard i Mini BAQ. Poszczególny poziom współpracy określa liczbę kontroli jakości paliw (4, 3 lub 2 razy w roku) oraz rodzaj i liczbę elementów brandingu z logo Paliwa BAQ, które otrzymuje dana stacja paliw w ramach współpracy.

Dlaczego stacje wybierają udział w tym Programie?

Paweł Kostyra: Program Paliwa BAQ to gwarancja najwyższej jakości paliw. Naszym Partnerom biznesowym zapewniamy również wsparcie w obszarze marketingu, w tym akcje promocyjne i pełny branding sygnowany logo „Paliwa BAQ, Jakość Grupy ORLEN”, który uwiarygadnia i ułatwia decyzje zakupowe klientów końcowych. Celami takich działań jest zwiększenie rozpoznawalności marki oraz programu Paliwa BAQ. Ponadto stacjom decydującym się na udział w programie Paliwa BAQ zapewniamy profesjonalną obsługę i pełną pomoc w trakcie procesu wdrażania stacji do programu BAQ. Kluczowe są tu systematyczne badania analityczne prowadzone przez akredytowane laboratorium oraz unikatowy certyfikat przystąpienia do programu Paliwa BAQ, pozycjonujący jego posiadacza w wyjątkowym gronie stacji dbających o jakość oferowanego produktu.

Czyli możemy mówić o sukcesie programu?

Paweł Kostyra: Program Paliwa BAQ to aktualnie blisko pół tysiąca niezależnych stacji, w tym ponad 100 na poziomie BAQ Premium. To grupa partnerów biznesowo niezależnych, którzy chcą identyfikować się z ORLEN Paliwa poprzez program Paliwa BAQ, tj. system dostaw i monitoringu jakości paliw. Skupiamy się zatem na oferowanych na stacji produktach - paliwach. Jakość paliwa, które tankują kierowcy oraz przedsiębiorcy zajmujący się jego dystrybucją ma ogromne znaczenie dla prawidłowego funkcjonowania pojazdów. Uczestnicy programu Paliwa BAQ mogą liczyć nawet na cztery niezapowiedziane kontrole jakości paliw rocznie, które przeprowadzane są przez niezależne, akredytowane laboratoria badawcze. Dzięki tym działaniom, klienci zyskają pewność, że paliwa oferowane na stacjach programu Paliwa BAQ spełniają najwyższe standardy dostępne na rynku. To doskonały sposób na zbudowanie przewagi konkurencyjnej.

Jak będzie rozwijał się program Paliwa BAQ?

Paweł Kostyra: Dzisiaj Program Paliwa BAQ to ponad 100 stacji na najwyższym poziomie współpracy, tj. BAQ Premium, który wszedł do oferty programu Paliwa BAQ w 2022 roku. W najbliższej przyszłości oczekujemy znaczącego wzrostu liczby stacji w programie na tym poziomie. Jest to element oferty dla programu Paliwa BAQ na najbliższe lata. W ramach rozwoju programu Paliwa BAQ planujemy dalej zwiększać rozpoznawalność marki BAQ i poziomu BAQ Premium na terenie Polski poprzez działania reklamowe i promocyjne. Nadal będziemy także rozwijać współpracę z wartościowymi i wiarygodnymi partnerami biznesowymi oferując długofalowe partnerstwo biznesowe nastawione na rozwój z wykorzystaniem wzajemnego potencjału.
Pozostałe aktualności
Import ropy naftowej do Chin wzrósł w listopadzie

Import ropy naftowej do Chin wzrósł w listopadzie

Dostawy ropy naftowej do Chin wzrosły w zeszłym miesiącu po raz pierwszy od siedmiu miesięcy były wyższe niż rok wcześniej, gdyż niższe ceny pobudziły większy popyt.

Handlowcy Lukoil poza Rosją będą działać wyłącznie pod marką Litasco

Handlowcy Lukoil poza Rosją będą działać wyłącznie pod marką Litasco

Lukoil przenosi wszystkich swoich zagranicznych traderów do marki Litasco – podał dziennik „Kommersant”. Działanie ma na celu wzmocnienie tożsamości firmy.

OPEC wybrał nowe władze

OPEC wybrał nowe władze

Organizacja Krajów Eksportujących Ropę Naftową na swoim posiedzeniu w dniu 10 grudnia powołała nowego przewodniczącego i wiceprzewodniczącego Rady Gubernatorów na rok 2025, a także przedłużyła kadencję obecnego sekretarza generalnego OPEC o trzy lata.

Program Mój elektryk 2.0 krytykowany przez branżę

Program Mój elektryk 2.0 krytykowany przez branżę

Program, który ma ruszyć od przyszłego roku, zakłada dofinansowanie w wysokości nawet 40 tys. zł do zakupu auta elektrycznego. Zdaniem branży wsparcie zakupu e-aut jest oderwane od realiów rynkowych.

Linie lotnicze mogą nie osiągnąć celów dotyczących SAF

Linie lotnicze mogą nie osiągnąć celów dotyczących SAF

Przemysł lotniczy nie robi wystarczających postępów, aby osiągnąć swoje cele dotyczące produkcji i wykorzystywania zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF), powiedział we wtorek Willie Walsh, prezes stowarzyszenia przewoźników lotniczych IATA, którego celem jest osiągnięcie zerowej emisji netto do 2050 r.

Jaka będzie przyszłość aut spalinowych w UE?

Jaka będzie przyszłość aut spalinowych w UE?

Agencja Reutera podała, że w środę Europejska Partia Ludowa przedstawi oczekiwania dotyczące zmian w planach Unii Europejskiej dotyczących zakazu sprzedaży aut spalinowych od 2035 roku.