Przede wszystkim pracownicy i partnerzy - stacje paliw MOYA wzmacniają komunikację wewnętrzną
2020-04-21 07:34 | Filip Puchalski - MoyaPandemia koronawirusa stanowi bezprecedensowe wyzwanie dla praktycznie wszystkich branż, w tym również sektora paliwowego, który jest kluczowym elementem „krwiobiegu gospodarki”. Jeśli ciśnienie w tym krwiobiegu spada, to również obniża się popyt na paliwa. Priorytetem dla sieci MOYA jest utrzymanie ciągłości działania wszystkich stacji, przy zachowaniu pełnego bezpieczeństwa zarówno klientów, jak i pracowników.

Z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że ok. 80% ładunków przewożonych jest transportem samochodowym , co oznacza, że sektor paliwowy również jest niezwykle istotny z punktu widzenia makroekonomii.
Naszym priorytetem jest zatem zachowanie ciągłości działania wszystkich obiektów w sieci MOYA, również dlatego, że utrzymanie stacji paliw jest ważne dla naszych partnerów, czyli franczyzobiorców oraz ich pracowników. Są to miejsca pracy i źródło utrzymania dla bardzo wielu osób. W obliczu obecnej sytuacji czujemy się współodpowiedzialni za ich poczucie stabilności finansowej. Zwłaszcza, że wszyscy, którzy codziennie przychodzą do pracy na stacjach, są bardzo zaangażowani i doceniamy to, że z takim poświęceniem wykonują swoje obowiązki.
Sieć stacji paliw MOYA znana jest z partnerskiego, bardzo elastycznego i życzliwego podejścia do współpracy z franczyzobiorcami. Uważamy, że jest to klucz do sukcesu, a nasze dotychczasowe doświadczenia potwierdzają, że taka strategia jest właściwa. Wszystkie umowy z franczyzobiorcami procesowane są indywidualnie – staramy się wyjść naprzeciw potrzebom naszych partnerów. Prowadzimy nieustannie szkolenia personelu i menedżerów stacji, rozwijamy ich kompetencje, a Kierownicy Operacyjni Regionu są w stałym, bezpośrednim kontakcie z franczyzobiorcami pomagając optymalizować działanie stacji i rozwiązywać bieżące problemy. Jednak jak kontynuować te praktyki w dobie epidemii i obostrzeń z nią związanych? O ile w przypadku wielu pracowników biurowych, tryb pracy zdalnej pozwala na wykonywanie swoich obowiązków w domu, to praca na stacji wymaga bezpośredniej obecności w placówce.
W czasie pandemii, kluczowe znaczenie ma zrozumienie sytuacji wielu pracowników i wykazanie empatii wobec nich. Niektórzy z naszych sprzedawców mają członków rodziny z grup ryzyka, inni po prostu odczuwają stres bardziej dotkliwie. Dla takich osób szczególnie ważne jest odpowie-dzialne przywództwo, które staramy się zapewniać.
Znaleźliśmy się w sytuacji zupełnie nowej dla nas wszystkich. Od samego początku epidemii działamy jednak metodycznie, zapewniając środki pozwalające na komfort psychiczny i zachowanie zdrowia fizycznego pracowników i właścicieli stacji. Zapewniliśmy podstawowe środki ochrony osobistej pracowników na stacjach – płyny i asortyment do dezynfekcji, maseczki, przyłbice, rękawiczki, szyby ochronne z przezroczystego tworzywa, rygor sanitarny czy zasadę ograniczonej liczby klientów w budynku stacji. Większość z tych zasad wprowadziliśmy jeszcze przed wejściem w życie rozporządzeń Ministerstwa Zdrowia. Nieustannie również edukujemy naszych pracowników i klientów na temat bezpieczeństwa, sposobów zapobiegania infekcji oraz objawów zarażenia koronawirusem. Na monitorach w naszych stacjach wyświetlane są m.in. filmy mówiące o bezpieczeństwie.
W naszej strategii prowadzenia biznesu niezwykle ważna jest częsta i otwarta forma komunikacji m.in. z osobami, które odpowiadają za personel zatrudniony na stacji – kierownikami, właścicielami, ajentami. Praca zdalna przy wykorzystaniu narzędzi online, spotkań wirtualnych i telekonferencji stała się dziś koniecznością a nie, jak dotąd, wyborem jaki dawaliśmy pracownikom. To wszystko niesie za sobą konieczność zdefiniowania na nowo funkcjonowania sieci stacji paliw, ale przede wszystkim przeformułowanie procesu zarządzania kryzysowego, który ma na celu podjęcie odpowiednich kroków, by ograniczyć bądź zminimalizować negatywne skutki epidemii koronawirusa. Aby efektywnie zarządzać oczekiwaniami i pozostać w stałym kontakcie z zespołem, ograniczone możliwości spotkań bezpośrednich zastąpiliśmy komunikacją zdalną, za pośrednictwem nowoczesnych narzędzi internetowych. Kluczowe dla pracy w takim trybie jest ustalenie konkretnych i transparentnych oczekiwań wobec siebie. Z doświadczenia wiemy, że wideokonferencje dają większe możliwości swobodnej wymiany myśli i nie zostawiają miejsca na nadinterpretacje, jak może to mieć miejsce w przypadku słowa pisanego. Wprowadziliśmy zatem jeden standard komunikacji obowiązujący na wszystkich stacjach sieci i wszystkich pracowników administracyjnych Anwim S.A. Wdrożone rozwiązania są nie tylko jest w pełni efektywne, ale zapewniają również bezpieczeństwo cyfrowe.
Bardzo rzadko wykonujemy teraz zadania, które mogą być realizowane w pełni samodzielnie. Kultura pracy wymaga od nas przekazywania sobie informacji i materiałów, wspólnych analiz i wyciągania wniosków. Wideokonferencje nie wyeliminują całkowicie korespondencji e-mail, jednak od czasu wprowadzenia nowych rozwiązań biznesowych, obserwujemy znacznie mniejszy przepływ informacji tą drogą. Staramy się komunikować w taki sposób, by nie dopuścić do niezrozumienia lub wzbudzenia irytacji, poczucia pozostawienia z problemami dnia codziennego i wieloma nowymi obowiązkami. Kładziemy nacisk na przekazywanie informacji na temat zagrożenia bez wzbudzania paniki, stały kontakt z pracownikami, mapowanie ich potrzeb i obaw oraz odpowiadanie na nie.
Raport „Trust and the Coronavirus”, który opublikowała agencja Edelman, dowodzi, że dla 63 proc. badanych najistotniejszym źródłem informacji jest komunikacja z pracodawcami. Ponad trzy czwarte z nich oczekuje, że pracodawcy podejmą działania, które ochronią pracowników i społeczność lokalną, a 79 proc. – że firmy dostosują swoją działalność do zaistniałej sytuacji.
Więcej w kategorii

Warter Aviation uruchamia kolejną, jedenastą stację paliw na lotnisku
Na lotnisku w Krośnie będą dostępne trzy rodzaje paliw: benzyna lotnicza Avgas 100LL, benzyna lotnicza AKI93 i paliwo lotnicze JET A-1. Tankowanie jest możliwe w systemie 24/7 dla osób mających karty flotowe Warter Aviation (współpracują z tankomatami), ale w ofercie znajduje się także zakup paliwa online.
2025-01-07 09:14 | Centrum Prasowe

XIII konferencja Krajowej Izby Biopaliw "Biopaliwa transportowe"
Szerokie spojrzenie na obszar paliw odnawialnych w transporcie z krajowej i europejskiej perspektywy - tak w skrócie można podsumować XIII edycję konferencji organizowanej przez Krajową Izbę Biopaliw, która odbyła się w dniach 25-26 września w Ostródzie.
2024-09-27 10:03 | Szkolenia i konferencje

Orlen przeznaczył 35 mln zł na walkę ze skutkami powodzi
Grupa Orlen uruchomiła specjalny program „Jesteśmy razem", na który dotąd przekazała 35 mln zł. Środki te m.in. finansują paliwo dla służb walczących z powodzią, pozwalają na usuwanie jej skutków oraz wsparcie poszkodowanych przez klęskę żywiołową.
2024-09-27 09:51 | Centrum Prasowe
Polecamy

USA opracowują plan zniesienia pułapu cenowego na rosyjską ropę
Trump może złagodzić sankcje wobec rosyjskiej energetyki, jeśli Rosja zgodzi się na pokojowe rozwiązanie konfliktu na Ukrainie, twierdzi agencja Bloomberg.
2025-03-11 / 09:42 | Ze świata

Niższy eksport rosyjskiego diesla drogą morską
Dane dotyczące handlu i żeglugi pokazują, że eksport rosyjskiego oleju opałowego i oleju napędowego transportowanego drogą morską spadł w lutym o 15 proc. w porównaniu z poprzednim miesiącem, do ok. 3,3 mln ton z powodu niższej produkcji, sztormowej pogody, opóźnionych załadunków i ataków dronów.
2025-03-10 / 09:41 | Ze Wschodu

Paliwa kopalne pozostaną kluczowe jeszcze przez długie lata
Proces rezygnacji z ropy, gazu i ich pochodnych nie przebiega tak szybko, jak zakładano kilka lat temu. Może potrwać nawet dekady. Jak czytamy w „Rzeczpospolitej”, firmy notowane na GPW dostosowują się do tej rzeczywistości i uwzględniają ją w swoich strategiach.
2025-03-10 / 09:32 | Z kraju
Pozostałe aktualności

Fuzja Whitecap i Veren
Kanadyjskie spółki Whitecap Resources i Veren (dawniej Crescent Point Energy) ogłosiły fuzję. W rezultacie siódmy co do wielkości producent ropy naftowej w Kanadzie i największy właściciel złóż łupkowych w formacjach Montney i Duvernay w kanadyjskiej prowincji Alberta będzie działał pod nazwą Whitecap.
2025-03-11 / 09:52 | Ze świata

Sąd Najwyższy USA oddalił skargę dotyczącą pozwów klimatycznych
Sąd Najwyższy Stanów Zjednoczonych odrzucił w poniedziałek wniosek o zablokowanie pięciu stanom możliwości wniesienia pozwów oskarżających duże firmy naftowe o wprowadzanie opinii publicznej w błąd, co do roli paliw kopalnych w powodowaniu zmian klimatycznych.
2025-03-11 / 09:50 | Ze świata

Chevron apeluje o trwałą politykę energetyczną
Pierwsze tygodnie urzędowania prezydenta USA Donalda Trumpa w jego drugiej kadencji charakteryzowały się szybką przebudową rządu. Wiele zmian polityki energetycznej nastąpiło na mocy rozporządzeń wykonawczych prezydenta, a nie w oparciu o nowe ustawodawstwo.
2025-03-11 / 09:46 | Ze świata

Amerykańska administracja zadowolona z dotychczasowych działań OPEC
Sekretarz energii USA Chris Wright powiedział w poniedziałek, że jest zadowolony z działań OPEC i nie ma żadnych konkretnych żądań od grupy producentów ropy naftowej.
2025-03-11 / 09:43 | Ze świata

Huti znów zagrażają żegludze na Morzu Czerwonym
Morze Czerwone może znów stać się niebezpieczne dla żeglugi handlowej. Huti ostrzegli, że Izrael po czterech dniach zaczął blokować dostęp pomocy humanitarnej do Strefy Gazy. To spowodowało, że Abdul-Malik al-Houthi wydał ostrzeżenie dotyczące żeglugi.
2025-03-11 / 09:37 | Ze świata

Prezes BP pozytywnie paliwach kopalnych
Murray Auchincloss bronił decyzji firmy o zwiększeniu produkcji paliw kopalnych i wycofaniu się ze zobowiązań dotyczących energii odnawialnej.
2025-03-11 / 09:35 | Ze świata