Nowy numer magazynu „Na Stacji Paliw”

Shell wprowadza usługę automatycznego poboru płatności dla flot

Shell rozwija funkcjonalność karty paliwowej dla klientów flotowych o videotolling, czyli system automatycznego poboru opłat z wideodetekcją pojazdów. Dzięki temu od 27 kwietnia klienci Shell Card mogą automatycznie dokonywać opłaty za przejazdy i korzystać z infrastruktury autostrady A1 oraz A4 bez konieczności używania plastikowej karty.

Usługa obejmuje również zdalną płatność za wybrane myjnie samochodowe, działające w oparciu o technologię Internetu Rzeczy (IoT). Następnym krokiem będzie poszerzenie zasięgu o płatne odcinki autostrad A2 i A4 w ramach sytemu e-TOLL oraz możliwość opłacania postoju na parkingach. Rozwiązanie umożliwia m.in. skrócenie czasu przejazdu przez bramki na autostradzie nawet do 4 sekund. Partnerem projektu jest firma Blue Media, operator aplikacji Autopay.

Czym jest Autopay?
Autopay to system poboru płatności online i offline, który powstał w 2019 roku. Początkowo służył do obsługi płatności automatycznych za przejazdy autostradami w Polsce, dziś można go używać również na myjniach i parkingach, a zakres usługi jest systematycznie rozszerzany. Na autostradach jego zadaniem jest usprawnienie ruchu w punktach poboru opłat i skrócenie czasu oczekiwania na przejazd.

Jak to działa?
Proces rejestracji Autopay jest bardzo prosty – dotychczasowi użytkownicy Shell Card będą musieli jedynie wyrazić chęć uruchomienia opcji videotollingu, kontaktując się ze swoim opiekunem handlowym lub biurem obsługi klienta. Do dyspozycji klientów będzie również aplikacja Autopay, która umożliwia zmianę formy płatności (z karty paliwowej na prywatną kartę płatniczą), co pozwala na wygodne rozdzielnie przejazdów służbowych od prywatnych.

Czym jest videotolling?
Videotolling jest systemem opartym na identyfikacji pojazdu na podstawie numeru rejestracyjnego. Technologia wideodetekcji pojazdu odczyta tablice rejestracyjne podjeżdżającego pojazdu, dzięki czemu bramki otworzą się automatycznie. Pozwala to skrócić czas przejazdu przez bramki na autostradzie do 4 sekund. Wszystkie opłaty w perspektywie miesiąca zostaną umieszczone na jednej fakturze.


Gdzie można skorzystać z usług Autopay?
Automatyczny pobór opłat dla klientów kart flotowych Shell działa już na wszystkich bramkach na autostradzie A1 AmberOne na odcinku Gdańsk-Toruń oraz na specjalnie oznaczonych bramkach na autostradzie A4 Kraków - Katowice.

Dostępne rozwiązania nie ograniczają się do poboru opłat za przejazd autostradą – kierowcy mogą w ten sposób zapłacić również za myjnie samochodowe na stacjach Shell oraz w punktach partnerskich, które można znaleźć w aplikacji Autopay.
W najbliższym czasie klienci Shell Card przy pomocy aplikacji Autopay będą mogli również zapłacić za przejazd pojazdów lekkich do 3,5 tony płatnymi odcinkami autostrad w Polsce, zarządzanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad w ramach systemu e-TOLL. Chodzi tu o autostradę A2 Konin – Łódź oraz A4 Wrocław – Gliwice, a także za wybrane parkingi.

Korzyści dla zarządców flot
Poza wspomnianym skróceniem czasu przejazdu wykorzystanie Autopay może przełożyć się na tańsze przejazdy autostradą A4, niższą emisję spalin czy wygodę zarządzania dokumentami, fakturami i raportami. Na koniec miesiąca na jednej zbiorczej fakturze użytkownicy znajdą podsumowanie wszystkich wydatków transportowych, związanych np. z tankowaniem czy korzystaniem z infrastruktury drogowej, co znacznie ułatwia administrację i ogranicza koszty.

– Dbamy nie tylko o najwyższą jakość usług, lecz także o to, aby naszym klientom i partnerom biznesowym dostarczać coraz nowsze i bardziej korzystne rozwiązania, w tym rozwiązania mobilne. Możemy to robić między innymi dzięki naszemu międzynarodowemu doświadczeniu i obserwacjom z europejskich i światowych rynków. Cieszymy się, że nasze starania są zauważane i doceniane, o czym świadczy m.in. zwycięstwo w kategorii kart paliwowych w plebiscycie Fleet Derby 2021 – mówi Katarzyna Warzywoda, dyrektor ds. sprzedaży rozwiązań flotowych Shell na Europę Środkową i Południową.


Rozwój oferty Shell dla flot

Shell oferuje swoim klientom pełen zakres usług zarządzania flotą. Jednym z nich jest hybrydowa karta paliwowa, umożliwiająca ładowanie samochodów elektrycznych, tankowanie tradycyjnego paliwa, korzystanie z myjni oraz innych usług znajdujących się w ofercie pozapaliwowej. Na liście propozycji znajdują się także rozwiązania mobilne, wspierające funkcjonowanie Shell Card, takie jak płatności mobilne Shell SmartPay.

Celem Shell jest również pomoc klientom w przechodzeniu na flotę niskoemisyjną. Dlatego też w 2021 roku Shell uruchomił usługę kompensacji emisji dwutlenku węgla z paliwa zakupionego za pomocą karty Shell Card. Shell zrównoważy te emisje poprzez zakup kredytów węglowych pochodzących z międzynarodowych projektów, które chronią i odbudowują naturalne ekosystemy. W kwietniu tego roku ubiegłego roku Shell uruchomił piątą stację LNG w Polsce, kontynuując proces inwestycji w niskoemisyjne rozwiązania.

Na stacjach Shell działa już 12 szybkich ładowarek Shell-IONITY na 6 stacjach, zapewniających moc do 350 kW. To siedmiokrotnie więcej niż oferuje większość ładowarek zlokalizowanych przy autostradach (50kW). Wysoka moc ładowania znacznie skróci czas ładowania pojazdów elektrycznych. Kierowcy mogą już skorzystać z ładowarek IONITY na stacjach MOP Olsze Wschód oraz Olsze Zachód przy autostradzie A1, a także na stacji Kaszewy koło Kutna oraz Świecko, Niesułków i Nowostawy przy autostradzie A2. Do końca roku planowane jest otwarcie kolejnych stacji ładowania.


Więcej w kategorii

Dołącz do Europejskiego Kongresu Gazu Płynnego: odkryj możliwości i zdobądź cenne kontakty

Dołącz do Europejskiego Kongresu Gazu Płynnego: odkryj możliwości i zdobądź cenne kontakty

Europejski Kongres Gazu Płynnego (ELGC) to prestiżowe wydarzenie o ponad 50-letniej tradycji, które corocznie gromadzi liderów, innowatorów i decydentów z branży gazu płynnego z całego świata. Od momentu powstania w 1971 roku, kongres stał się kluczową platformą wymiany wiedzy i doświadczeń, promującą współpracę na rzecz

Europejski Kongres Gazu Płynnego 2025: Energia wszędzie

Europejski Kongres Gazu Płynnego 2025: Energia wszędzie

Europejski Kongres Gazu Płynnego 2025 (ELGC 2025) odbędzie się w dniach 20–22 maja w Katowicach w Polsce. Zgromadzi on liderów branży, decydentów i ekspertów, którzy omówią przyszłość odnawialnych gazów płynnych w europejskiej transformacji energetycznej.

Kongres Paliwowy 2025: Czy Zielony Ład jest na właściwej ścieżce? Już 19-20 marca w Warszawie!

Kongres Paliwowy 2025: Czy Zielony Ład jest na właściwej ścieżce? Już 19-20 marca w Warszawie!

W dniach 19-20 marca w Warszawie odbędzie się Kongres Paliwowy 2025 – jedno z najważniejszych wydarzeń branży paliwowo-energetycznej w Europie. Organizowane przez Polską Organizację Przemysłu i Handlu Naftowego (POPiHN) zgromadzi liderów branży, decydentów politycznych oraz ekspertów, którzy i odpowiedzą na pytanie: czy Zielony

Pozostałe aktualności
Alpetrol umacnia pozycję na rynku usług logistycznych LPG

Alpetrol umacnia pozycję na rynku usług logistycznych LPG

Zarząd Onico S.A. w restrukturyzacji poinformował o podpisaniu przez spółkę zależną Alpetrol przedwstępnej umowy dzierżawy z Zarządem Morskiego Portu Gdynia S.A., dotyczącej morskiego terminala przeładunkowego gazu płynnego LPG.

Eni ogłasza zyski kwartalne

Eni ogłasza zyski kwartalne

Włoska spółka jest pierwszym dużym europejskim producentem ropy naftowej i gazu, który opublikował wyniki za pierwszy kwartał. Skorygowany zysk netto w raportowanym wyniósł 1,41 mld euro, co jest wynikiem wyższym od średniej prognozowanej przez analityków na poziomie 1,24 mld euro, podała spółka.

Autobusy wodorowe dotarły do Chełma

Autobusy wodorowe dotarły do Chełma

W tym tygodniu Chełm rozpoczął odbiór pierwszych autobusów wodorowych NesoBus, które już wkrótce pojawią się na ulicach miasta. Dostawa autobusów od Grupy Polsat Plus i ZE PAK ma odbyć się w trzech transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku.

Współpraca przy dostawach gazu do Ukrainy

Współpraca przy dostawach gazu do Ukrainy

Orlen i ukraiński Naftogaz podpisały trzeci kontrakt na podstawie porozumienia o długofalowej współpracy pomiędzy spółkami. Pozwoli on na dostawę kolejnych 100 mln m sześc. gazu ziemnego.

Opóźnienia i wyższe koszty litewskiej inwestycji Orlenu

Opóźnienia i wyższe koszty litewskiej inwestycji Orlenu

Orlen mierzy się z poważnymi wyzwaniami przy realizacji kluczowej inwestycji w rafinerii w litewskich Możejkach. Jak przypomina dziennik „Rzeczpospolita”, budowa instalacji pogłębionego przerobu ropy (Bottom of Barrel), która miała zostać ukończona do końca 2024 roku, napotyka liczne przeszkody – zarówno logistyczne, jak i finansowe.

Meksyk eksportuje pierwszą partię niskosiarkowego oleju napędowego

Meksyk eksportuje pierwszą partię niskosiarkowego oleju napędowego

Na początku kwietnia 2025 roku Meksyk po raz pierwszy wyeksportował olej napędowy o ultraniskiej zawartości siarki (ULSD) wyprodukowany w nowej rafinerii Olmeca w Dos Bocas. Choć wydarzenie to ma znaczenie symboliczne dla ambicji energetycznych kraju, to ujawnia także poważne problemy infrastrukturalne i ograniczenia operacyjne.