Shell Franczyza

Paliwa Warter Racing zastąpią benzyny Gulf

Przez ostatnie pięć lat polska spółka Warter Fuels była jedynym producentem i dystrybutorem paliw Gulf w Europie. Po sukcesie, jakim okazała się produkowana dla jednej z największych sieci stacji paliw benzyna 100-oktanowa, polski producent podjął decyzję o rozwijaniu własnej marki paliw rajdowych. Wkrótce do odbiorców z blisko 120 krajów świata trafią pierwsze beczki z benzyną Warter Racing. Na rynku benzyn rajdowych, który w Europie szacowany jest na kilkaset tysięcy ton rocznie, Warter Fuels chce być jednym z kluczowych dostawców.


– Wracamy do naszej historii – podkreśla zdecydowanie Wojciech Okine z zarządu Warter Fuels. – Od lat prowadzimy badania nad optymalizacją benzyn wysokooktanowych pod kątem maksymalizacji mocy i momentu obrotowego silnika. Efekty naszych prac testujemy na wszystkie możliwe sposoby i w każdych dostępnych warunkach, aby produkty spełniały oczekiwania kierowców. Nie prowadzimy badań mniej lub bardziej zaawansowanych. Dlatego, choć beczki z paliwem Warter Racing i Gulf Racing różni etykieta, łączy je technologia, którą opracowywano w laboratorium Wartera, i Płock jako miejsce produkcji – wyjaśnia W. Okine.

W Płocku podkreślają, że rozpoznawalny globalny brand był przepustką na wiele nowych rynków, ale też w jakiś sposób sprowadzał polskiego producenta do roli dostawcy no-name, który nie ma własnego zaplecza badawczo-rozwojowego. 

– Tymczasem liczą się przede wszystkim technologia oraz jakość i powtarzalność parametrów, bo to one budują markę i zaufanie do niej. Nie wszczynamy rewolucji, lecz jedynie przywracamy pewien porządek. Historia produkcji paliw rajdowych w Płocku sięga roku 2014. Po dwóch latach badań, w 2016 roku, wprowadziliśmy na rynek benzynę Warter Racing 101+, a krótko po niej Warter Racing 102, która spełniała już wymagania Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA). Rozszerzaliśmy ofertę o paliwa WR 105, WR 108, dalej E85 i kolejne – podsumowuje Janusz Pilarczyk z zarządu spółki Warter Fuels i dodaje: – Paliwa rajdowe to rynek obiecujący, ale trudny. Z jednej strony odnotowujemy rosnący popyt, z drugiej w dalszym ciągu jest to rynek niestabilny i powiedzielibyśmy dość płytki, który pozostaje zależny od wielu pozasportowych czynników. Dlatego bardzo ostrożnie zwiększamy nasze zdolności produkcyjne i dlatego, skoro tyle inwestujemy w technologię, chcemy przede wszystkim promować naszą markę i nasze rozwiązania – twierdzi Janusz Pilarczyk.

Coraz częściej i coraz liczniejsi

Czas sprzyja takim decyzjom. Po kilku latach zachwytów nad elektromobilnością kluczowe koncerny samochodowe wróciły do planów rozwoju silników spalinowych. Dłuższą przyszłość silnika spalinowego widzą m.in. Volvo, Mercedes, Ford czy BWM, nadal będą go rozwijać także producenci z Japonii. Jak trafnie określił to kilka miesięcy temu Ola Källenius, dyrektor generalny Mercedesa, na łamach magazynu „Wirtschaftswoche”: „Transformacja może potrwać dłużej, niż oczekiwano”. 

– Dziś jak nigdy wcześniej widać wyraźnie, że daleko nam do kresu technologicznych i jakościowych możliwości rozwoju tradycyjnych paliw silnikowych. Dla nas to także drugi po paliwach lotniczych obszar działania spółki Warter Fuels, a efektem podejmowanych prac mają być jeszcze wydajniejsze paliwa do kolejnej generacji silników spalinowych, o zdecydowanie lepszych osiągach: większej mocy i wyższej wydajności. Chcemy i będziemy to robić jako Warter – wyjaśnia Wojciech Okine.

Decyzja polskiej firmy oznacza praktycznie koniec benzyn Gulf na wielu międzynarodowych rynkach. Warto wyjaśnić, że ta historyczna marka jest dzisiaj tylko „dobrem marketingowym” – na zasadach licencji jest „dzierżawiona” różnym producentom. 

– Przez kilka lat konsekwentnie realizowanych kampanii informacyjnych niejako reaktywowaliśmy postrzeganie Gulfa jako producenta i dystrybutora paliw, a nie tylko olejów silnikowych. To był ważny etap, który wprowadził nas na rynek sportów samochodowych, jednak teraz przyszedł czas, abyśmy skoncentrowali się na rozwoju własnej marki – podsumowuje W. Okine.

Przypomnijmy, że historia rozwoju nowoczesnych benzyn w naszym kraju to dwie kluczowe daty. Rok 1971, kiedy został utworzony Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Przemysłu Rafineryjnego z siedzibą w Płocku, i rok 2012, kiedy właścicielem OBR-u zostały Zakłady Chemiczne Warter, które zajmowały się produkcją wyrobów chemicznych specjalnego przeznaczenia. Przez dziesięciolecia zakład w Płocku był producentem i dostawcą wykorzystywanych przez koncerny paliwowe kluczowych dodatków uszlachetniających do paliw i biopaliw. Z czasem do samodzielnie produkowanych czystych paliw alkilatowych i benzyn lotniczych.

Warter Fuels swoje paliwa wytwarza w zakładzie produkcyjnym w Płocku. Od kilku lat ok. 70% produkcji trafia na eksport, przede wszystkim do krajów europejskich. Spółka z Płocka jest jednym z najważniejszych w Europie Środkowo – Wschodniej dostawców benzyn lotniczych do samolotów napędzanych silnikami tłokowymi z zapłonem iskrowym.

Więcej w kategorii

Europejski Kongres Gazu Płynnego 2025: Energia wszędzie

Europejski Kongres Gazu Płynnego 2025: Energia wszędzie

Europejski Kongres Gazu Płynnego 2025 (ELGC 2025) odbędzie się w dniach 20–22 maja w Katowicach w Polsce. Zgromadzi on liderów branży, decydentów i ekspertów, którzy omówią przyszłość odnawialnych gazów płynnych w europejskiej transformacji energetycznej.

Kongres Paliwowy 2025: Czy Zielony Ład jest na właściwej ścieżce? Już 19-20 marca w Warszawie!

Kongres Paliwowy 2025: Czy Zielony Ład jest na właściwej ścieżce? Już 19-20 marca w Warszawie!

W dniach 19-20 marca w Warszawie odbędzie się Kongres Paliwowy 2025 – jedno z najważniejszych wydarzeń branży paliwowo-energetycznej w Europie. Organizowane przez Polską Organizację Przemysłu i Handlu Naftowego (POPiHN) zgromadzi liderów branży, decydentów politycznych oraz ekspertów, którzy i odpowiedzą na pytanie: czy Zielony

Warter Aviation uruchamia kolejną, jedenastą stację paliw na lotnisku

Warter Aviation uruchamia kolejną, jedenastą stację paliw na lotnisku

Na lotnisku w Krośnie będą dostępne trzy rodzaje paliw: benzyna lotnicza Avgas 100LL, benzyna lotnicza AKI93 i paliwo lotnicze JET A-1. Tankowanie jest możliwe w systemie 24/7 dla osób mających karty flotowe Warter Aviation (współpracują z tankomatami), ale w ofercie znajduje się także zakup paliwa online.

XVIII Spotkanie Branży Paliwowej - Polski Rynek Biopaliw
Pozostałe aktualności
Spadły ceny paliw, ale wciąż można tankować jeszcze taniej

Spadły ceny paliw, ale wciąż można tankować jeszcze taniej

W środę na portalu e-petrol.pl informowaliśmy, że paliwa potaniały, a benzyna „95” kosztuje już średnio mniej niż 6 zł za litr. Dziś jednak będzie okazja, aby kierowcy w Turku zatankowali Pb95 lub ON w wyjątkowo atrakcyjnej cenie 4,99 zł/l.

Gujana chce współpracować z USA

Gujana chce współpracować z USA

Gujana rozważa plan eksportu ropy naftowej do Stanów Zjednoczonych w celu jej rafinacji i sprowadzania paliwa na rynek krajowy, a potencjalnie także na sprzedaż do pobliskich krajów, powiedział prezydent Gujany Irfaan Ali.

Współpraca Turcji i USA przy złożach łupkowych

Współpraca Turcji i USA przy złożach łupkowych

Turecki państwowy koncern naftowy TPAO podpisał umowę o wspólnym przedsięwzięciu z amerykańskim producentem ropy Continental Resources w celu zagospodarowania złóż łupkowych w Kotlinie Diyarbakirskiej, poinformował w środę turecki minister energii Alparslan Bayraktar na platformie społecznościowej X.

Wznowiono produkcję ropy naftowej na polu Mabruk w Libii

Wznowiono produkcję ropy naftowej na polu Mabruk w Libii

Libijska spółka Mabruk Oil Operations wznowiła produkcję na polu naftowym Mabruk po trwającym dziesięć lat zamknięciu, poinformował w środowym oświadczeniu Rząd Jedności Narodowej (GNU).

CPC zwiększyło transport ropy o 24 proc. w lutym

CPC zwiększyło transport ropy o 24 proc. w lutym

Konsorcjum Rurociągów Kaspijskich (CPC) zwiększyło transport w lutym o 24 proc. w porównaniu ze styczniem, do 5,930 mln ton, czyli 1,68 mln baryłek dziennie, podaje agencja Reutera, powołując się na anonimowe źródła.

Ropa znów jest dostarczana na Słowację i Węgry

Ropa znów jest dostarczana na Słowację i Węgry

Ropa naftowa znów płynie rurociągiem „Przyjaźń” na Słowację - poinformował operator słowackiego systemu transportu ropy Transpetrol.