Shell Franczyza

Miejski autobus zasilany wodorowymi ogniwami paliwowymi

Na targach Busworld 2019 w Brukseli portugalska firma CaetanoBus SA zaprezentowała pierwszy egzemplarz miejskiego autobusu H2.City Gold, do napędu którego wykorzystano ogniwa paliwowe Toyoty.

Jak podało Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych, współpraca obu firm w zakresie wspólnej produkcji autobusów na wodór rozpoczęła się we wrześniu 2018 roku. CaetanoBus SA to największy producent autobusów w Portugalii.

Prace nad nowym autobusem wodorowym rozpoczęły się w 2018 roku. Pojazd został wyposażony w umieszczony na dachu zestaw ogniw paliwowych od Toyoty Mirai oraz w 5 zbiorników na wodór o łącznej pojemności 37,5 kg. Tankowanie wodoru pod ciśnieniem 350 barów trwa 9 minut i wystarcza na przejechanie do 400 km. Jedyną substancją emitowaną podczas jazdy jest para wodna. W nadchodzących miesiącach odbędą się jazdy testowe nowego autobusu w różnych miastach Europy. Pojazd trafi do sprzedaży w połowie 2020 roku.
Słowa kluczowe:

Więcej w kategorii

Zatwierdzono program finasowania samochodów elektrycznych w Polsce

Zatwierdzono program finasowania samochodów elektrycznych w Polsce

Brak wsparcia dla firm przy zakupie auta elektrycznego jest coraz bardziej widoczny w statystykach, bowiem w listopadzie liczba rejestracji takich samochodów spadła o 40 proc. Ta sytuacja może się jednak zmienić.

W Paryżu stację paliw zamieniono na punkt ładowania

W Paryżu stację paliw zamieniono na punkt ładowania

W ubiegłym tygodniu w Porte de Saint-Ouen w Paryżu otwarto pierwszą w pełni elektryczną stację paliw.

Program Mój elektryk 2.0 krytykowany przez branżę

Program Mój elektryk 2.0 krytykowany przez branżę

Program, który ma ruszyć od przyszłego roku, zakłada dofinansowanie w wysokości nawet 40 tys. zł do zakupu auta elektrycznego. Zdaniem branży wsparcie zakupu e-aut jest oderwane od realiów rynkowych.

Skokowo wzrośnie liczba punktów ładowania

Skokowo wzrośnie liczba punktów ładowania

Na koniec 2024 r. liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych w Polsce wyniesie ok. 8,6 tys., a rok później w kraju ma być ich 13 tys. - przewiduje Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności (PSNM).