Shell Franczyza

Jaki wodór potrzebny jest w Polsce?

Wiceprezes zarządu PGNiG ds. rozwoju dr Arkadiusz Sekściński podczas VII Kongresu Polskiego Przemysłu Gazowniczego odbywającego się w Łodzi odniósł się do podejmowanych na szczeblu rządowym działań obejmujących wypracowanie najlepszej dla Polski strategii wodorowej.

Sekściński powiedział, że PGNiG wchodzi w branżę wodorową od niedawna i zastanawia się, gdzie ma największe przewagi konkurencyjne, gdzie najlepiej może się odnaleźć z korzyścią dla własnego biznesu. W strukturze Grupy Kapitałowej spółka ma sieci gazownicze, duże kawerny do magazynowania i tutaj upatruje swoich atutów.

Arkadiusz Sekściński podkreślił, że w Polsce, oprócz zielonego wodoru, pożądany jest wodór szary i niebieski. Wtedy swoje miejsce w biznesie wodorowym znajdą również ci, którzy są zainteresowani rozwojem technologii w tym obszarze, chociażby wychwytywaniem CO2 i jego magazynowaniem.

Wiceprezes zarządu PGNiG ds. rozwoju odniósł się również do kwestii wykorzystania wodoru jako paliwa, głównie w transporcie. Wyjaśnił, że spółka prowadzi projekt o nazwie "Hydro Tank" mający na celu uruchomienie stacji badawczej tankowania pojazdów napędzanych wodorem. W marcu został rozstrzygnięty przetarg na budowę tej stacji. Wykonawcą będzie polsko-brytyjskie konsorcjum. Podpisane z Toyotą porozumienie o współpracy ma na celu wspólne jej testowanie.

Najszybciej wodór ma więc szansę pojawić się w transporcie, gdzie będzie stanowił konkurencję CNG i LNG, w drugiej kolejności może pojawić się on w energetyce.  

Słowa kluczowe:

Więcej w kategorii

Jest chętny aby przejąć GreenWay Holding

Jest chętny aby przejąć GreenWay Holding

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) na stronie internetowej podał, że fundusz inwestycyjny, zajmujący się infrastrukturą transformacji energetycznej - Mirova Energy Transition 6 S.L.P. chce przejąć kontrolę nad GreenWay Holding S.A.

Startuje program „NaszEauto”

Startuje program „NaszEauto”

Od lutego 2025 roku rusza program „NaszEauto”, oferujący dopłaty do zakupu samochodów elektrycznych.

Infrastruktura ładowania nadgania zaległości

Infrastruktura ładowania nadgania zaległości

Choć hamuje tempo sprzedaży nowych aut na prąd, to rozpędza się rynek wtórny, a przy tym infrastruktura ładowania rozwija się w dwucyfrowym tempie – zauważa „Puls Biznesu”.

Wzrost na rynku elektrycznych pojazdów w Polsce

Wzrost na rynku elektrycznych pojazdów w Polsce

W grudniu 2024 roku w Polsce zarejestrowano 1 739 nowych samochodów osobowych całkowicie elektrycznych (BEV), co stanowi wzrost o 2 proc. w porównaniu do roku poprzedniego.

Wiadomości e-petrol.pl

Subskrybuj codzienne informacje z rynku paliw

Zapisz się
XVIII Spotkanie Branży Paliwowej - Polski Rynek Biopaliw