Magazyn Branżowych Inspiracji

Zmiany w programie ‘’Mój elektryk’’

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) poinformował, że podjął decyzję o czasowym wstrzymaniu naboru w ścieżce leasingowej Programu priorytetowego „Mój elektryk” - od 1 września 2024 r. do 31 grudnia 2024 r. Wyjaśniono, że przewidziana na ten cel alokacja w programie wysokości 660 mln zł została wyczerpana.

NFOŚiGW podał, że przerwa w naborze wniosków w ścieżce leasingowej związana jest z prowadzonymi przygotowaniami dokumentacji programowej dla nowego źródła finansowania programu „Mój elektryk”. Nabór wniosków o dofinansowanie leasingu pojazdów w programie będzie wznowiony z wykorzystaniem nowego źródła finansowania w 2025 r. Nowy nabór obejmie okresem kwalifikowalności również II połowę 2024 r.

Kontynuowane są nabory w ścieżce dopłat do pojazdów zakupionych za gotówkę lub sfinansowanych kredytem dla osób indywidualnych i przedsiębiorców – w programie „Mój elektryk” na ten cel do wykorzystania pozostaje jeszcze 25 mln zł. Dotacja wynosi 18 750 zł, przy czym cena auta zeroemisyjnego nie może przekroczyć 225 tys zł.

Więcej w kategorii

Coraz mniej Amerykanów chce kupić pojazd elektryczny

Coraz mniej Amerykanów chce kupić pojazd elektryczny

Liczba osób w USA, które byłyby chętne kupić pojazd elektryczny, spadła o 14 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem, ponieważ kierowcy martwią się o żywotność akumulatorów i dostępność ładowarek.

ElectroMobility Poland ma nowy zarząd

ElectroMobility Poland ma nowy zarząd

Rada nadzorcza ElectroMobility Poland S.A. (EMP) podjęła uchwałę o powołaniu na prezesa zarządu spółki Tomasza Kędzierskiego.

Przybywa ładowarek na parkingach sklepów

Przybywa ładowarek na parkingach sklepów

Kierowcy samochodów elektrycznych mogą już korzystać z 210 stacji ładowania Powerdot o dużej mocy zlokalizowanych przy Biedronkach w całym kraju.

Rynek e-aut w Polsce hamuje

Rynek e-aut w Polsce hamuje

Brak dopłat do aut elektrycznych w leasingu może zamrozić rynek – alarmuje dziennik „Rzeczpospolita”. Dodatkowo w Polsce tempo budowy infrastruktury ładowania jest zbyt wolne.