MOYA stacje paliw dopasowane do Twoich potrzeb!

ElectroMobility Poland ma nowy zarząd

Rada nadzorcza ElectroMobility Poland S.A. (EMP) podjęła uchwałę o powołaniu na prezesa zarządu spółki Tomasza Kędzierskiego.

Zarząd rozszerzono także o nowo utworzone stanowisko wiceprezesa, a funkcję tę powierzono Łukaszowi Maliczence, dotychczasowemu dyrektorowi ds. rozwoju produktu. Na stanowisku członka zarządu ds. finansowych pozostał Sławomir Bekier.

Zadaniem spółki ElectroMobility Poland jest wyprodukowanie polskiego samochodu elektrycznego pod marką Izera. Jest już też wydane pozwolenie na budowę fabryki samochodów. Zakład zostanie wybudowany w Jaworznie, a jego maksymalna roczna zdolność produkcyjną ma wynieść 300 tys. aut.

Cytowany w komunikacie spółki nowy prezes Tomasz Kędzierski zapowiedział, że kluczowe zadania stawiane przed nowym Zarządem EMP to minimalizacja ryzyk, optymalizacja formuły realizacji projektu zarówno od strony ekonomicznej, jak i technicznej, a także zagwarantowanie realizacji strategicznych interesów polskiej branży motoryzacyjnej. Dodał, że ostatnie miesiące były czasem intensywnych prac realizowanych wspólnie z Ministerstwem Aktywów Państwowych, bankami oraz instytucjami finansowymi. Spółka jest również w stałym kontakcie z partnerem technologicznym celem zapewnienia atrakcyjności inwestycyjnej przedsięwzięcia oraz rozwoju lokalnych kompetencji w branży motoryzacyjnej.

Więcej w kategorii

Coraz mniej Amerykanów chce kupić pojazd elektryczny

Coraz mniej Amerykanów chce kupić pojazd elektryczny

Liczba osób w USA, które byłyby chętne kupić pojazd elektryczny, spadła o 14 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem, ponieważ kierowcy martwią się o żywotność akumulatorów i dostępność ładowarek.

Przybywa ładowarek na parkingach sklepów

Przybywa ładowarek na parkingach sklepów

Kierowcy samochodów elektrycznych mogą już korzystać z 210 stacji ładowania Powerdot o dużej mocy zlokalizowanych przy Biedronkach w całym kraju.

Rynek e-aut w Polsce hamuje

Rynek e-aut w Polsce hamuje

Brak dopłat do aut elektrycznych w leasingu może zamrozić rynek – alarmuje dziennik „Rzeczpospolita”. Dodatkowo w Polsce tempo budowy infrastruktury ładowania jest zbyt wolne.