Shell Franczyza

Dopłaty w nowym programie Mój elektryk 2.0

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zaprezentował w poniedziałek projekt nowego programu „Mój elektryk 2.0”, który będzie dysponował budżetem w wysokości 1,6 miliarda złotych i obejmie osoby fizyczne oraz przedsiębiorców prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą.

W ramach programu, osoby fizyczne będą mogły ubiegać się o dotację na zakup lub leasing nowego pojazdu elektrycznego w wysokości do 40 tys. zł. Podstawowa kwota dotacji wyniesie 18 750 zł, a jej wysokość może zostać zwiększona o dodatkowe 10 tys. zł za zezłomowanie samochodu spalinowego, który znajduje się w posiadaniu wnioskodawcy przez co najmniej 3 lata. Ponadto, osoby fizyczne, których roczny dochód nie przekracza 120 tys. zł, będą mogły liczyć na kolejne 11 250 zł dofinansowania. Ostatecznie, maksymalna łączna kwota wsparcia w przypadku zakupu wyniesie 40 tys. zł.

Dla osób fizycznych decydujących się na leasing lub wynajem długoterminowy nowego samochodu elektrycznego, podstawowa dotacja wyniesie 30 tys. zł, a możliwe dodatkowe środki obejmują 5 tys. zł za zezłomowanie samochodu oraz kolejne 5 tys. zł, jeżeli roczny dochód wnioskodawcy nie przekroczy 120 tys. zł. W ten sposób, także w przypadku leasingu, osoba fizyczna może otrzymać łącznie 40 tys. zł wsparcia.

Program nie zapomina również o przedsiębiorcach prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Dla nich maksymalna kwota dotacji na zakup, leasing lub wynajem długoterminowy wyniesie 30 tys. zł, a dodatkowo mogą liczyć na 10 tys. zł za zezłomowanie starego samochodu spalinowego.

Jak podkreślił Fundusz, nowy program jest znaczącym rozszerzeniem wsparcia w porównaniu do poprzedniej edycji „Mój elektryk”. W poprzednim programie podstawowa dotacja wynosiła 18 750 zł, a osoby z Kartą Dużej Rodziny lub deklarujące większy przebieg pojazdu mogły liczyć na wsparcie na poziomie 27 tys. zł. Nowa edycja przewiduje wyższe kwoty, co ma na celu przyspieszenie transformacji transportu w Polsce na bardziej ekologiczny.

Program jest realizowany w ramach Krajowego Planu Odbudowy i ma na celu zwiększenie liczby pojazdów elektrycznych na polskich drogach. 

Zgodnie z zapowiedziami NFOŚiGW, ogłoszenie programu powinno nastąpić jeszcze w 2024 roku, a do końca II kwartału 2025 roku planowane jest wypłacenie 25 proc. całkowitej puli wsparcia. Pozostałe środki mają zostać przekazane do II kwartału 2026 roku.

Więcej w kategorii

Lidl Polska uruchomił 250 stacji ładowania

Lidl Polska uruchomił 250 stacji ładowania

Lidl Polska sukcesywnie od 20217 roku uruchamiał ładowarki na parkingach sklepów i obecnie handlowa sieć ma 250 stacji ładowania pojazdów elektrycznych w całej Polsce.

Powerdot podwaja sieć stacji ładowania w Polsce do 2026 roku

Powerdot podwaja sieć stacji ładowania w Polsce do 2026 roku

Operator infrastruktury ładowania aut elektrycznych, Powerdot, ogłosił plany rozwoju swojej sieci w Polsce. Do końca 2026 roku firma zamierza mieć co najmniej 700 stacji, co oznacza dwukrotny wzrost w porównaniu do obecnej liczby punktów ładowania.

Orlen rozwija sieć stacji tankowania wodoru w Polsce

Orlen rozwija sieć stacji tankowania wodoru w Polsce

Orlen planuje budowę czterech nowych stacji tankowania wodoru w Polsce, w miastach Gliwice, Kraków, Poznań oraz w miejscowości Łąka w województwie dolnośląskim. Stacje będą służyły zarówno transportowi publicznemu, jak i pojazdom osobowym oraz ciężarowym.

Spadek rejestracji elektryków i kontrowersje wokół dopłat

Spadek rejestracji elektryków i kontrowersje wokół dopłat

Po raz pierwszy w historii polskiego rynku motoryzacyjnego zanotowano spadek rejestracji samochodów elektrycznych. W 2024 roku zarejestrowano o 3 proc. mniej nowych elektryków niż rok wcześniej, co stanowi pierwszy taki spadek w krótkiej historii elektromobilności w Polsce.

Wiadomości e-petrol.pl

Subskrybuj codzienne informacje z rynku paliw

Zapisz się
XVIII Spotkanie Branży Paliwowej - Polski Rynek Biopaliw