Shell Franczyza

Polacy wciąż wybierają samochody spalinowe – elektromobilność wciąż w tyle

Raport Deloitte wskazuje, że 60 proc. Polaków jako kolejne auto wybrałoby pojazd spalinowy, z czego 38 proc. wskazuje na benzynowy. Hybrydy klasyczne i plug-in cieszą się umiarkowanym zainteresowaniem (odpowiednio 16 proc. i 9 proc.), a tylko 2 proc. badanych rozważa zakup auta elektrycznego.

Samochody elektryczne napotykają trudności na polskim rynku z powodu wysokich kosztów, ograniczonej infrastruktury ładowania i zmian w dopłatach. 

Popularność zyskują natomiast tańsze auta spalinowe z Chin. Eksperci podkreślają konieczność inwestycji w infrastrukturę i lepsze mechanizmy wsparcia.
Główne zalety elektryków to niższe koszty paliwa (49 proc.), mniejsze wydatki na utrzymanie (48 proc.) i troska o środowisko (45 proc.). Jednak główne obawy to zasięg (50 proc.), czas ładowania (41 proc.) i wysoka cena samych pojazdów (44 proc.).

Z badania wynika, że 58 proc. badanych zmienia markę pojazdu, kierując się ceną, bezpieczeństwem i wyposażeniem. Co trzeci Polak planuje zakup auta do 50 tys. zł, a ponad połowa chce nabyć nowe lub prawie nowe auto (do 4 lat). Alternatywne napędy rozważa jedna trzecia badanych, choć główną barierą są przyzwyczajenia.
Słowa kluczowe:

Więcej w kategorii

Orlen rozwija sieć ładowania w Niemczech

Orlen rozwija sieć ładowania w Niemczech

Orlen Deutschland zainstaluje ponad 200 punktów szybkiego ładowania Orlen Charge w Niemczech we współpracy z May & Co. Holding. Inwestycja, realizowana do 2026 roku, wpisuje się w strategię koncernu zakładającą rozwój sieci do 6 tys. punktów w Polsce i 2,5 tys. za granicą.

Więcej ładowarek na MOP-ach

Więcej ładowarek na MOP-ach

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) poinformowała, że do końca 2025 roku dzierżawcy siedmiu MOP-ów o funkcji komercyjnej, czyli ze stacjami paliw tradycyjnych i obiektami gastronomii, uruchomią również stacje ładowania dla pojazdów elektrycznych.

Stacje ładowania pod marketami budowlanymi

Stacje ładowania pod marketami budowlanymi

Sieć stacji ładowania Noxo Energy poinformowała, że podjęła współpracę z siecią marketów OBI, w ramach której na początku w trzech miastach powstaną stacje ładowania pojazdów elektrycznych.