Shell Franczyza

Grupa Pieprzyk dołącza do AVIA International

Grupa Pieprzyk 9 czerwca przystąpiła do stowarzyszenia AVIA International, dzięki czemu 80 stacji paliw, funkcjonujących pod marką Grupy Pieprzyk, dołączy do sieci marki AVIA. W efekcie liczba stacji paliw AVIA w Polsce wzrośnie do ponad 140.

W komunikacie podano, że Grupa Pieprzyk podpisała także list intencyjny z Grupą Unimot, która wprowadziła na polski rynek markę AVIA i do tej pory jako jedyna rozwijała tę sieć w Polsce – chodzi o wypracowanie obszarów i modelu współpracy polskich operatorów sieci AVIA.

Obecnie w Europie pod marką AVIA działa obecnie około 3200 stacji, należących do 90 członków stowarzyszenia. AVIA International funkcjonuje w całej Europie na zasadzie kooperacji niezależnych podmiotów, do których należą stacje paliw pod tą samą marką, a także prowadzących działalność w sektorze energetycznym.

- W Niemczech, gdzie działa najwięcej, bo prawie 900 stacji AVIA, mamy 32 członków stowarzyszenia, w Szwajcarii 600 stacji AVIA należy do 10 członków AVIA International, z kolei w Hiszpanii wielu właścicieli stacji paliw połączyło siły i jako jeden członek stowarzyszenia posiadają w sumie 200 stacji. W każdym z krajów, w którym jesteśmy obecni, model współpracy jest inny, jednak wszędzie udaje nam się z sukcesem wykorzystywać siłę marki AVIA w budowaniu pozycji lokalnych firm. Jestem przekonany, że tak będzie również w Polsce, dlatego bardzo się cieszę, że do grona właścicieli stacji AVIA dołącza kolejna polska firma — Grupa Pieprzyk — mówi Mario Tonini, dyrektor zarządzający AVIA International.

Grupa Pieprzyk działalność rozpoczęła w 1989 r., a pierwsza stacja paliw pod tą marką zaczęła funkcjonować w 1993 r. Stacje działają przede wszystkim w zachodniej i centralnej Polsce. Przystąpienie do stowarzyszenia AVIA International oznacza, że 80 stacji paliw, funkcjonujących obecnie pod marką Grupy Pieprzyk, zmieni wystrój na zbieżny z identyfikacją wizualną marki AVIA.

- Przystąpienie do stowarzyszenia AVIA International otwiera nowe możliwości w rozwoju naszej sieci pod silną europejską marką, równocześnie mocno wzmacniając sieć AVIA. Dalej, jako Grupa Pieprzyk, będziemy właścicielem tych stacji i będziemy nadal współpracować z naszymi dostawcami paliw i produktów. Jednocześnie będziemy mogli korzystać z doświadczeń wypracowanych przez największych, europejskich operatorów stacji paliw oraz podzielić się własnymi rozwiązaniami. Wszyscy klienci, którzy nam do tej pory zaufali i doceniają naszą prawie 30-letnią historię w branży, z pewnością bardzo łatwo rozpoznają należące do nas stacje, ponieważ logo Grupy Pieprzyk będzie widniało obok logo AVIA na pylonie cenowym. Marka AVIA to nowy rozdział w historii Grupy Pieprzyk i jestem przekonany, że na tej współpracy skorzystają przede wszystkim nasi klienci – mówi cytowany w komunikacie Antoni Pieprzyk, założyciel Grupy Pieprzyk.

Obecnie Unimot ma 65 stacji pod marką AVIA, a do końca 2023 r., zgodnie z przyjętą strategią rozwoju, zamierza powiększyć sieć swoich stacji do około 200 obiektów.
List intencyjny pomiędzy firmami zakłada zainicjowanie rozmów, mających na celu wypracowanie obszarów i modelu współpracy operatorów sieci AVIA w Polsce.

Więcej w kategorii

Wypadek na stacji benzynowej w Warszawie

Wypadek na stacji benzynowej w Warszawie

Na stacji Circle K przy ulicy Radzymińskiej w Warszawie doszło do rozszczelnienia dystrybutora z gazem, w który uderzył samochód. Konieczna była ewakuacja placówki a także pobliskiej restauracji.

Przyszłość automatów paczkowych Orlenu

Przyszłość automatów paczkowych Orlenu

Spółka przesłała informacje o szczegółach związanych z uchwałą w sprawie wyrażenia zgody na zbycie przez nią sieci automatów paczkowych.

Sejm uregulował rynek wodoru

Sejm uregulował rynek wodoru

Sejm przyjął nowelizację prawa energetycznego, która wprowadza regulacje dotyczące rynku wodoru, z wyłączeniem jego transportu siecią gazową.

Czy zaniżono cenę sprzedaży Grupy Lotos?

Czy zaniżono cenę sprzedaży Grupy Lotos?

Były prezes Orlenu, Daniel Obajtek, po przesłuchaniu przez Najwyższą Izbę Kontroli (NIK), stanowczo odpierał zarzuty dotyczące zaniżenia ceny sprzedaży aktywów Lotosu.

Wiadomości e-petrol.pl

Subskrybuj codzienne informacje z rynku paliw

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:

  • Administratorem danych osobowych jest Information Market S.A. z siedzibą we Wrocławiu (53-613), przy ul. Stacyjnej 1/51.
  • Inspektorem ochrony danych w Information Market S.A. jest Magdalena Robak (71 787 69 69, iod @ informationmarket.pl).
  • Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie: art. 6 pkt 1b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych w zakresie dotyczącym otrzymywania newslettera.
  • Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą jedynie podmioty, z którymi Information Market S.A. zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
  • Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane ani do państwa trzeciego, ani do organizacji międzynarodowej.
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez administratora do czasu wypisania się przez Panią/Pana z newslettera, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych do czasu cofnięcia zgody na kontakt danym kanałem komunikacji.
  • Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
  • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu otrzymywania newslettera oraz w celach marketingowych, jeśli wyraził(a) Pani/Pan zgodę na kontakt w celach marketingowych danym kanałem komunikacji.

Raport - Polski Rynek Paliw 2023/2024

Rok 2023 rok na rynku paliwowym był lepszy od roku poprzedniego - sumaryczny popyt na paliwa płynne w Polsce zwiększył się o 6 proc., przy czym popyt  benzyny, olej napędowy i LPG - wzrósł o 7 proc. 

Raport - Polski Rynek Paliw 2023/2024
Pozostałe aktualności
Rosja zniesie zakaz eksportu benzyny wcześniej niż planowano

Rosja zniesie zakaz eksportu benzyny wcześniej niż planowano

Rząd Rosji planuje znieść zakaz eksportu benzyny wcześniej, niż planowano, czyli pod koniec roku, powiedział w piątek dziennikarzom wicepremier Rosji Aleksander Nowak.

Plan sprzedaży ropy w nigeryjskiej walucie się nie powiódł

Plan sprzedaży ropy w nigeryjskiej walucie się nie powiódł

Ambitny plan Nigerii, by wyceniać ropę naftową w lokalnej walucie (naira), napotkał poważne trudności zaledwie dwa miesiące po wdrożeniu.

OPEC+ spotka się w grudniu

OPEC+ spotka się w grudniu

Grupa OPEC+ prawdopodobnie zorganizuje 1 grudnia spotkanie online, na którym omówi kwestię poziomu produkcji ropy naftowej.

Goldman Sachs spodziewa się spadku ceny ropy

Goldman Sachs spodziewa się spadku ceny ropy

Goldman Sachs przewiduje, że średnia cena ropy Brent w 2025 roku wyniesie 76 USD za baryłkę. To oznacza spadek w porównaniu do prognozy na 2024 rok, kiedy prognozowano cenę na poziomie 80 USD za baryłkę.

Rosyjska firma Lukoil przywraca kraking w rafinerii NORSI

Rosyjska firma Lukoil przywraca kraking w rafinerii NORSI

Drugi co do wielkości producent ropy naftowej w Rosji, Lukoil, przywraca działanie swojego kompleksu krakingu katalitycznego, zwiększając produkcję benzyny po awarii jednostki 13 listopada.

Rekordowe wzrosty inwestycji w branżę paliwową w najbliższych latach

Rekordowe wzrosty inwestycji w branżę paliwową w najbliższych latach

W 2025 roku na rozbudowę sektora wydobywczego przeznaczone zostanie aż 23 miliardy USD (253 miliardy koron), co stanowi wzrost o 15,9 proc. w porównaniu z już rekordowym rokiem 2024. Inwestycje te mają na celu zaspokojenie rosnącego zapotrzebowania na gaz i ropę, w szczególności w związku z ograniczoną dostępnością surowców z Rosji.