Nowy numer magazynu „Na Stacji Paliw”

MOL inwestuje w rozwój sieci stacji paliw

Koncern MOL intensyfikuje prace w zakresie rebrandingu oraz rozwoju sieci stacji paliw w Polsce i całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Jak podaje dziennik „Parkiet”, firma nie tylko koncentruje się na przekształcaniu istniejących obiektów, ale również na rozbudowie oferty gastronomicznej poprzez własne punkty Fresh Corner.

Tomasz Furman w „Parkiecie” przypomina, że obecnie MOL dysponuje około 2,4 tys. stacji paliw w dziesięciu krajach, z czego większość funkcjonuje pod marką MOL. Wśród nich znajdują się również dobrze znane marki lokalne, takie jak Slovnaft, INA, Tifon czy Energopetrol. Rebranding stacji z grupy Lotos, który rozpoczął się kilka miesięcy temu, stanowi kluczowy element strategii koncernu.

Z informacji MOL wynika, że do tej pory przekształcono ponad 270 obiektów, co stanowi 70 proc. sieci działającej w Polsce, a prace prowadzone są także w ponad 100 stacjach franczyzowych. Dziennik zauważa, że koszty rebrandingu jednej stacji przekraczają kilkaset tysięcy złotych, a ich dokładna wysokość zależy od specyfiki obiektów. MOL, wspierając swoich partnerów, przejmuje na siebie ciężar finansowy tych inwestycji, co ma na celu zapewnienie sprawności w procesie zmian.

W polskiej sieci MOL działają łącznie 473 stacje paliw, z czego 88 placówek funkcjonuje pod marką Slovnaft Partner i jak podejrzewa „Parkiet” docelowo zapewne i one zmienią barwy na MOL. Na razie koncern nie wypowiada się jednak o ich przyszłości.

Poza rebrandingiem, MOL stawia na intensyfikację działań marketingowych, które mają wzmocnić wizerunek marki na rynku. Ponadto koncern planuje dalszy rozwój punktów gastronomicznych Fresh Corner, a także zamierza rozważyć możliwość akwizycji kolejnych stacji, co może wzmocnić jej pozycję na rynku paliw.
Słowa kluczowe:

Więcej w kategorii

Orlen chce rozbudowy bazy paliw we Wrocławiu

Orlen chce rozbudowy bazy paliw we Wrocławiu

Radio Wrocław podało, że trwa spór dotyczący paliw Orlenu na ul. Swojczyckiej we Wrocławiu. Rozbudowie obiektu przeciwni są mieszkańcy i władze miasta.

MOL łączy spółki i celuje w czołówkę rynku paliw w Polsce

MOL łączy spółki i celuje w czołówkę rynku paliw w Polsce

Węgierski koncern paliwowy MOL planuje połączenie swoich polskich spółek zależnych – MOL Polska oraz Slovnaft Polska. Jak zauważa „Puls Biznesu” fuzja ma na celu stworzenie silniejszej firmy, która będzie jednym z trzech czołowych operatorów stacji paliw w Polsce.

Świąteczna promocja na paliwa w sieci Orlen

Świąteczna promocja na paliwa w sieci Orlen

Od 20 grudnia b.r. do 2 stycznia 2025 r. na stacjach Orlen w całej Polsce będzie trwała świąteczna promocja na paliwa. Klienci będą mogli skorzystać z rabatu w wysokości 25 groszy na litrze paliwa – zarówno benzyny, jak i oleju napędowego. Tym razem jednak formuła znanej oferty promocyjnej Orlenu została zmieniona.

W Koninie zdecydowano o zakazie nocnej sprzedaży alkoholu

W Koninie zdecydowano o zakazie nocnej sprzedaży alkoholu

Konińscy radni podjęli uchwałę wprowadzającą zakaz sprzedaży alkoholu w nocy. Ograniczenie wejdzie w życie od lutego 2025 r. i będzie obowiązywać na terenie całego miasta.

Wiadomości e-petrol.pl

Subskrybuj codzienne informacje z rynku paliw

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:

  • Administratorem danych osobowych jest Information Market S.A. z siedzibą we Wrocławiu (53-613), przy ul. Stacyjnej 1/51.
  • Inspektorem ochrony danych w Information Market S.A. jest Magdalena Robak (71 787 69 69, iod @ informationmarket.pl).
  • Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie: art. 6 pkt 1b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych w zakresie dotyczącym otrzymywania newslettera.
  • Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą jedynie podmioty, z którymi Information Market S.A. zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
  • Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane ani do państwa trzeciego, ani do organizacji międzynarodowej.
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez administratora do czasu wypisania się przez Panią/Pana z newslettera, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych do czasu cofnięcia zgody na kontakt danym kanałem komunikacji.
  • Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
  • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu otrzymywania newslettera oraz w celach marketingowych, jeśli wyraził(a) Pani/Pan zgodę na kontakt w celach marketingowych danym kanałem komunikacji.

Raport - Polski Rynek Paliw 2023/2024

Rok 2023 rok na rynku paliwowym był lepszy od roku poprzedniego - sumaryczny popyt na paliwa płynne w Polsce zwiększył się o 6 proc., przy czym popyt  benzyny, olej napędowy i LPG - wzrósł o 7 proc. 

Raport - Polski Rynek Paliw 2023/2024