Nowy numer magazynu „Na Stacji Paliw”

MOL inwestuje w rozwój sieci stacji paliw

Koncern MOL intensyfikuje prace w zakresie rebrandingu oraz rozwoju sieci stacji paliw w Polsce i całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Jak podaje dziennik „Parkiet”, firma nie tylko koncentruje się na przekształcaniu istniejących obiektów, ale również na rozbudowie oferty gastronomicznej poprzez własne punkty Fresh Corner.

Tomasz Furman w „Parkiecie” przypomina, że obecnie MOL dysponuje około 2,4 tys. stacji paliw w dziesięciu krajach, z czego większość funkcjonuje pod marką MOL. Wśród nich znajdują się również dobrze znane marki lokalne, takie jak Slovnaft, INA, Tifon czy Energopetrol. Rebranding stacji z grupy Lotos, który rozpoczął się kilka miesięcy temu, stanowi kluczowy element strategii koncernu.

Z informacji MOL wynika, że do tej pory przekształcono ponad 270 obiektów, co stanowi 70 proc. sieci działającej w Polsce, a prace prowadzone są także w ponad 100 stacjach franczyzowych. Dziennik zauważa, że koszty rebrandingu jednej stacji przekraczają kilkaset tysięcy złotych, a ich dokładna wysokość zależy od specyfiki obiektów. MOL, wspierając swoich partnerów, przejmuje na siebie ciężar finansowy tych inwestycji, co ma na celu zapewnienie sprawności w procesie zmian.

W polskiej sieci MOL działają łącznie 473 stacje paliw, z czego 88 placówek funkcjonuje pod marką Slovnaft Partner i jak podejrzewa „Parkiet” docelowo zapewne i one zmienią barwy na MOL. Na razie koncern nie wypowiada się jednak o ich przyszłości.

Poza rebrandingiem, MOL stawia na intensyfikację działań marketingowych, które mają wzmocnić wizerunek marki na rynku. Ponadto koncern planuje dalszy rozwój punktów gastronomicznych Fresh Corner, a także zamierza rozważyć możliwość akwizycji kolejnych stacji, co może wzmocnić jej pozycję na rynku paliw.
Słowa kluczowe:

Więcej w kategorii

Dwie stacje BP przy A2

Dwie stacje BP przy A2

Sieć BP poinformowała w mediach społecznościowych, że niedawno uruchomiła dwie stacje paliw przy autostradzie A2 pomiędzy Warszawą a Mińskiem Mazowieckim.

W Świnoujściu może powstać terminal produktów ciekłych

W Świnoujściu może powstać terminal produktów ciekłych

OT Logistics, w ramach realizacji swojej długoterminowej strategii, planuje budowę terminala przeładunkowego i magazynowego produktów ciekłych w porcie w Świnoujściu.

Ponad 90 stacji paliw współpracuje z Aramco Fuels Poland

Ponad 90 stacji paliw współpracuje z Aramco Fuels Poland

Już ponad 90 stacji paliw w Polsce podjęło współpracę z Aramco Fuels Poland (AFP), sprzedając paliwa tej firmy. Jak podała Polska Agencja Prasowa, spółka przewiduje, że do końca 2025 roku liczba ta wzrośnie o 15-20 proc.

Biznes i uczelnie łączą siły na rzecz e-paliw

Biznes i uczelnie łączą siły na rzecz e-paliw

Orlen podpisał porozumienie o współpracy z Politechniką Warszawską Filia w Płocku oraz Akademią Górniczo-Hutniczą w Krakowie w celu doskonalenia technologii wytwarzania paliw syntetycznych.

Wiadomości e-petrol.pl

Subskrybuj codzienne informacje z rynku paliw

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:

  • Administratorem danych osobowych jest Information Market S.A. z siedzibą we Wrocławiu (53-613), przy ul. Stacyjnej 1/51.
  • Inspektorem ochrony danych w Information Market S.A. jest Magdalena Robak (71 787 69 69, iod @ informationmarket.pl).
  • Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie: art. 6 pkt 1b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych w zakresie dotyczącym otrzymywania newslettera.
  • Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą jedynie podmioty, z którymi Information Market S.A. zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
  • Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane ani do państwa trzeciego, ani do organizacji międzynarodowej.
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez administratora do czasu wypisania się przez Panią/Pana z newslettera, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych do czasu cofnięcia zgody na kontakt danym kanałem komunikacji.
  • Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
  • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu otrzymywania newslettera oraz w celach marketingowych, jeśli wyraził(a) Pani/Pan zgodę na kontakt w celach marketingowych danym kanałem komunikacji.

XVIII Spotkanie Branży Paliwowej - Polski Rynek Biopaliw

Raport - Polski Rynek Paliw 2023/2024

Rok 2023 rok na rynku paliwowym był lepszy od roku poprzedniego - sumaryczny popyt na paliwa płynne w Polsce zwiększył się o 6 proc., przy czym popyt  benzyny, olej napędowy i LPG - wzrósł o 7 proc. 

Raport - Polski Rynek Paliw 2023/2024