Nowy index Propan-Butan

Kraków będzie miał 200 nowych autobusów spalinowych

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie ogłosiło przetarg na dostawę w formie leasingu 200 nowych autobusów, które będą wyposażone w silniki spalinowe spełniające normę Euro 6.

Oferty na realizację tego zamówienia złożyły trzy konsorcja, które rywalizują o dostarczenie pojazdów w ramach pięciu zadań.

Jak podała Polska Agencja Prasowa, zamówienie obejmuje dostawę w formie leasingu do 90 standardowych autobusów miejskich o długości około 12 metrów, do 60 przegubowych autobusów o długości 18 metrów, 30 autobusów midi (9 m), 10 autobusów mini (7 m) oraz 10 pojazdów przystosowanych do jazdy pozamiejskiej.

MPK Kraków podkreśla, że celem zamówienia jest stopniowa wymiana najstarszych autobusów spalinowych w mieście. W przypadku realizacji przetargu, wszystkie nowe pojazdy będą wyposażone w klimatyzację, nowoczesny system informacji pasażerskiej, monitoring oraz innowacyjne systemy wspomagające pracę kierowców.

Obecnie flota MPK Kraków liczy niemal 650 autobusów, w tym 121 elektrycznych i 33 hybrydowe. Realizacja wszystkich zaplanowanych zamówień, w tym dostawy 200 nowych autobusów Euro 6 oraz innych pojazdów, ma na celu wymianę ponad 40 proc. dotychczasowej floty.

Wszystkie nowe autobusy mają być dostarczone do końca 2028 roku.
Słowa kluczowe:

Więcej w kategorii

 PERN w połowie drogi do rozbudowy strategicznego hubu paliwowego

PERN w połowie drogi do rozbudowy strategicznego hubu paliwowego

Prace nad rozbudową Bazy Paliw w Dębogórzu, kluczowego punktu w infrastrukturze paliwowej PERN, postępują zgodnie z planem. Obecnie zakończono montaż dachów na dwóch nowych zbiornikach o pojemności 50 tys. m sześc. każdy, a prace nad trzecim zbiornikiem są w toku.

Nowy prezes gdańskiego Naftoportu

Nowy prezes gdańskiego Naftoportu

Na stanowisko Prezesa Zarządu Naftoport Sp. z o.o. we wtorek, 8 kwietnia powołano Daniela Betke.

Anwim zamknął 2024 rok na plusie

Anwim zamknął 2024 rok na plusie

Paliwowa spółka, która jest właścicielem sieci stacji Moya, w 2024 roku wypracowała 9,4 mln zł zysku netto.

Ugruntowane pozycje w czołówce sieci stacji paliw

Ugruntowane pozycje w czołówce sieci stacji paliw

Na koniec marca 2025 roku rynek stacji paliw w Polsce odnotował umiarkowany wzrost liczby placówek największych operatorów. Jak podała agencja ISBNews, liderem pozostał Orlen, który posiadał 1946 stacji – o dwie więcej niż w lutym i o 21 więcej niż przed rokiem.

Wiadomości e-petrol.pl

Subskrybuj codzienne informacje z rynku paliw

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:

  • Administratorem danych osobowych jest Information Market S.A. z siedzibą we Wrocławiu (53-613), przy ul. Stacyjnej 1/51.
  • Inspektorem ochrony danych w Information Market S.A. jest Magdalena Robak (71 787 69 69, iod @ informationmarket.pl).
  • Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie: art. 6 pkt 1b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych w zakresie dotyczącym otrzymywania newslettera.
  • Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą jedynie podmioty, z którymi Information Market S.A. zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
  • Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane ani do państwa trzeciego, ani do organizacji międzynarodowej.
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez administratora do czasu wypisania się przez Panią/Pana z newslettera, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych do czasu cofnięcia zgody na kontakt danym kanałem komunikacji.
  • Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
  • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu otrzymywania newslettera oraz w celach marketingowych, jeśli wyraził(a) Pani/Pan zgodę na kontakt w celach marketingowych danym kanałem komunikacji.