Shell Franczyza

Orlen i NCBR ogłaszają trzeci konkurs w programie NEON – 200 mln zł na innowacje

Orlen we współpracy z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) ogłosił trzeci konkurs grantowy w ramach programu NEON. Budżet konkursu, wynoszący niemal 200 mln zł, ma na celu wsparcie innowacyjnych rozwiązań w obszarach dekarbonizacji, cyfryzacji oraz gospodarki obiegu zamkniętego. Wprowadzone zmiany regulaminowe odpowiadają na potrzeby naukowców i przedsiębiorców, zwiększając szanse na wdrożenie nowatorskich technologii.

Konkurs NEON III ma na celu znalezienie partnerów wśród przedsiębiorstw, instytucji naukowych i technologicznych, które mogłyby wesprzeć rozwój nowoczesnych systemów i technologii zgodnych ze Strategią Orlen 2035. W ramach programu NEON Orlen będzie poszukiwać nowatorskich technologii dla transformacji Grupy Orlen, która liczy na mobilizację świata nauki i napływ odkrywczych rozwiązań. Jak podkreśl Konrad Jar, dyrektor wykonawczy ds. strategii i innowacji w Orlenie, koncern chce pomóc w przyspieszeniu rozwoju i komercjalizacji najlepszych rozwiązań, którym niełatwo wyjść z fazy badań laboratoryjnych. Profesor Jerzy Małachowski, dyrektor NCBR, zaznacza, że konkurs NEON III stanowi istotną szansę dla polskich jednostek badawczo-rozwojowych. Polska ma ambitne cele w zakresie dekarbonizacji, zgodne z unijnymi zobowiązaniami. Efekty projektów przyczynią się do neutralności emisyjnej i cyfryzacji przemysłu rafineryjno-petrochemicznego.

NEON III obejmie innowacyjne technologie związane z eliminacją CO2, produkcją paliw zrównoważonych i syntetycznych oraz rozwojem technologii wodorowych w obszarze dekarbonizacji, poprawą efektywności energetycznej i cyfrowym zarządzaniem farmami wiatrowymi w zakresie cyfryzacji, a także innowacyjnymi metodami oczyszczania wód poprocesowych w ramach gospodarki obiegu zamkniętego.

Do najważniejszych zmian regulaminowych należą zobowiązanie Orlen do wdrożenia rezultatów projektów oraz umożliwienie beneficjentom udzielenia odpłatnej licencji na korzystanie z własności intelektualnej.

Nabór wniosków w konkursie NEON III rozpocznie się 25 kwietnia 2025 r. i potrwa do 30 czerwca 2025 r. Wnioski można składać wyłącznie za pośrednictwem systemu LSI. Dzięki inicjatywie Orlen i NCBR polskie jednostki badawcze i technologiczne zyskują kolejną szansę na rozwój innowacyjnych rozwiązań, które mogą mieć kluczowy wpływ na przyszłość przemysłu i ochronę środowiska.

Więcej w kategorii

Orlen poprawi wyniki segmentu detalicznego

Orlen poprawi wyniki segmentu detalicznego

W trakcie czwartkowej konferencji wynikowej prezes Orlenu Ireneusz Fąfara zapowiedział, ze rola detalu w działalności Grupy Orlen będzie rosła i koncern spodziewa się, że wyniki tego segmentu w 2025 roku będą lepsze niż rok wcześniej.

Kierowcy stali w długiej kolejce, aby taniej zatankować

Kierowcy stali w długiej kolejce, aby taniej zatankować

Sieć stacji paliw Avia kontynuuje znaną już akcję promocyjną, w ramach której oferuje klientom zatankowanie paliwa w bardzo atrakcyjnej cenie. Ostatnia promocja spowodowała ogromny korek na drodze przed stacją na Mazowszu.

Kwartalny zysk Orlenu dużo lepszy niż rok wcześniej

Kwartalny zysk Orlenu dużo lepszy niż rok wcześniej

Płocka spółka podała w czwartek dane finansowe za czwarty kwartał 2024 r. Wynika z nich, że oczyszczona EBITDA LIFO grupy Orlen wyniosła 12,6 mld zł, a zysk netto sięgnął 4,6 mld zł i był pięciokrotnie wyższy niż rok wcześniej.

Wiadomości e-petrol.pl

Subskrybuj codzienne informacje z rynku paliw

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:

  • Administratorem danych osobowych jest Information Market S.A. z siedzibą we Wrocławiu (53-613), przy ul. Stacyjnej 1/51.
  • Inspektorem ochrony danych w Information Market S.A. jest Magdalena Robak (71 787 69 69, iod @ informationmarket.pl).
  • Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie: art. 6 pkt 1b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych w zakresie dotyczącym otrzymywania newslettera.
  • Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą jedynie podmioty, z którymi Information Market S.A. zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
  • Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane ani do państwa trzeciego, ani do organizacji międzynarodowej.
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez administratora do czasu wypisania się przez Panią/Pana z newslettera, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych do czasu cofnięcia zgody na kontakt danym kanałem komunikacji.
  • Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
  • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu otrzymywania newslettera oraz w celach marketingowych, jeśli wyraził(a) Pani/Pan zgodę na kontakt w celach marketingowych danym kanałem komunikacji.

XVIII Spotkanie Branży Paliwowej - Polski Rynek Biopaliw