EURO 2012 na stacjach paliw
2012-06-08 09:58 | e-petrol.plZbliżająca się inauguracja Euro 2012 powoduje wzrost nadziei na większy obrót handlowy firm z rozmaitych sektorów gospodarki, daje również szansę właścicielom stacji paliw. Możliwe jednak, że obcokrajowcy będą szukali tylko znajomej oferty pod znajomym logo, co zniweczy plany zarobkowe drobnych przedsiębiorców. Możliwe również, iż szansa stworzona przez jedną z największych tegorocznych imprez masowych zostanie zaprzepaszczona. Sprawdzamy, jak bardzo w przygotowania do obsługi kibiców piłkarskich zaangażowały się sieci stacyjne w Polsce.
Zdecydowanie najwcześniejszą i najszerzej zakrojoną kampanię zainicjował lider rynku, PKN ORLEN. Według koncepcji Zarządu orlenowska sieć stacji będzie ważnym elementem systemu obsługi gości przemieszczających się po polskich drogach podczas zbliżającego się święta futbolu. Dlatego dołożono starań by odwiedzane obiekty stały się “wizytówką polskiego standardu usług i produktów, a także polskiej gościnności”. Marek Balawajder, dyrektor ds. sprzedaży detalicznej PKN Orlen podsumował dokonania następująco: - Przygotowaliśmy szereg udogodnień, dzięki którym zapewnimy podróżującym pasażerom, klientom PKN Orlen, komfort podróży. Mamy także szereg atrakcji promocyjnych, by wnieść również odrobinę pozytywnych emocji. Słowa te dotyczyły rozpoczętej pod koniec kwietnia akcji promocyjnej pod hasłem „Przyjmij piłkę!”. Podczas jej trwania nagradzani są klienci ponad 1100 stacji działających pod marką Orlen w całej Polsce. Dla nich również przeznaczono pakiet piłek nożnych “Puma” oraz unikalnych futbolowych piłek kolekcjonerskich przygotowanych na wyłączność koncernu. Dodatkowo, w ofercie Programu Vitay dostępna jest specjalna kolekcja innych sportowych produktów tej marki - plecaków, koszulek i czapek. Zmotoryzowanym fanom oferowane są akcesoria z kolekcji tzw. niezbędnego wyposażenia kibica. Na głównych obiektach sieci Orlen w całym kraju pojawiły się już specjalne oferty akcesoriów w biało-czerwonych barwach.
Poza tym Mistrzostwa Europy mają być “okazją do przeprowadzenia po raz pierwszy w historii Grupy ORLEN akcji integrującej klientów dokonujących zakupów na stacjach Koncernu działających pod różnymi markami”. Przygotowano więc bonusy dla klientów czeskich stacji Benzina jak i niemieckich stacji Star. W obiektach obu sieci będzie można pozyskać specjalny kupon z nagrodami. Przybywający do Polski mogą go realizować tankując na stacjach sieci Orlen i Bliska w czasie trwania piłkarskiej imprezy. Wprowadzono także kilka miłych technicznych udogodnień: na wybranych stacjach płacący mają np. możliwość wyboru waluty transakcji. Wzmożonemu ruchowi handlowemu na stacjach sprostać mają powiększone obsady personelu w miejscach, gdzie będą rozgrywane spotkania piłkarskie mistrzostw Tak będzie również na trasach komunikacyjnych, gdzie ruch może być większy niż zazwyczaj.
Znacznie ostrożniej, ale również aktywnie, podchodzi do sprawy wzmożonej liczby klientów Oddział BP w Polsce. Bogdan Kucharski, jego dyrektor generalny podkreśla złożoność zjawiska, także w aspekcie czasowym. Od połowy maja do początku lipca dostrzegalny będzie wzmożony ruch w Polsce, przyjedzie więcej turystów i więcej kibiców – wielu z nich swoimi samochodami. Dlatego – w jego przekonaniu - cała branża może liczyć na ożywienie sprzedaży. Będzie to jednak efekt krótkoterminowy. Dlatego trzeba należycie się przygotować, by dobrze wykorzystać szczyt operacyjny, szczyt sprzedaży. - Moim zdaniem, sukces końcowy determinuje przede wszystkim dobra lokalizacja stacji, więc nie będzie tak, że skorzysta cała branża. Skorzystają tyko ci operatorzy, którzy będą tam, gdzie kibice będą ich potrzebować. Po drugie, na imprezie skorzystają ci, którzy będą do tego po prostu dobrze przygotowani. Swoje przygotowanie BP oparło zarówno na należytym przeszkoleniu personelu, jak i przemyślanym planie aprowizacji placówek (zgromadzono solidne i łatwo mobilne zapasy). Całość akcji handlowej wspiera system dyżurów i zróżnicowana oferta handlowa – zarówno produktów sklepowych jak i gadżetów dla kibiców. Z informacji prasowych wynika, iż BP oraz Castrol przygotowały dla zmotoryzowanych specjalne infokioski. Będą one pracowały na trzydziestu wybranych stacjach BP położonych przy trasach prowadzących do stadionów w Warszawie, Poznaniu, Gdańsku i Wrocławiu. Urządzenia te mogą być pomocą nie tylko dla fanów futbolu, choć dla nich głównie zostały zaprojektowane. Korzystanie z infokiosków pomoże w ustaleniu bezpiecznej drogi do stadionu oraz sprawdzeniu najświeższych informacji z aren piłkarskich. Urządzenia podpowiedzą, jak przygotować auto do długiej podróży - jak zadbać o bezpieczeństwo i jak dobrać olej, a także gdzie zaparkować i jak dotrzeć do Stref Kibica. Znajdą się tam również informacje o promocjach i lokalizatory stacji BP. Infokioski oferują możliwość zapoznania się z kalkulatorem Castrol Edge, obliczającym danej drużynie szanse na zwycięstwo w konkretnych meczach. W innej wersji program Castrol Index wylicza, który zawodnik jest w stanie dać sukces końcowy swojej reprezentacji. Wiele wskazuje na to, że infokioski mają szansę stać się największym hitem wśród kibiców tegorocznych igrzysk.
Mariusz Machajewski, w-ce prezes zarządu i dyrektor ds. ekonomiczno-finansowych Grupy LOTOS w rozmowie z portalem przyznał, iż koncern nie podjął specjalnych zabiegów o pozyskanie podróżujących kibiców. Wskazał, iż niezależnie od potencjalnie zwiększonej liczby podróżujących, stacje sieci Lotos ukierunkowane są przede wszystkim na obsługę swoich stałych klientów. Z informacji uzyskanych w biurze spółki wynika, iż personel stacyjny przeszkolono na wypadek sytuacji kryzysowych oraz procedur działania w uciążliwych czy stresogennych warunkach. Za ukłon w stronę kibica można uznać ofertę też nagród programu konsumenckiego sieci Lotos - “Mistrzowskie szklanki w programie Nawigator”. Oferta obejmuje estetyczne i ciekawe dla oka szklanki-gadżety przywodzące na myśl piłki futbolowe, bramki, but czy strój piłkarski. Oferta jest limitowana, ważna do wyczerpania zapasów i możliwa do zdobycia jedynie w programie Nawigator.
Pracownicy stacji SHELL ze szkoleniami w zakresie bezpieczeństwa mają do czynienia już na poziomie elementarnego przygotowania do zadań. Szkolenia tego rodzaju wchodzą bowiem w skład pakietu kompetencyjnego dla nowo zatrudnianych. Procedury te zostały więc jedynie odświeżone, a pracownicy uczuleni na mogące się pojawiać trudności, powiedział Marek Gawroński, rzecznik polskiej spółki koncernu. Docelowe wzmocnienie załóg na poszczególnych obiektach, jak i inne działania związane z jak najlepszą obsługą klientów podczas trwanie Euro 2012 pozostawiono w gestii kierowników regionalnych.
Stacje STATOIL liczą na przywabienie podróżujących kibiców specjalną atrakcją gastronomiczną. Uwagę zmotoryzowanych klientów zwrócić mają reklamy (i spot reklamowy w tv) z hasłem: “Apetyt kibica dobrze współgra z Hot Dogiem XXL”. Jak zapewniła Krystyna Antoniewicz-Sas, rzecznik prasowy s-ki Statoil Poland, wszystkie stacje są w gotowości. Obsada reaguje na bieżąco, dostosowując pracę do potrzeb “w zależności od lokalnych uwarunkowań”.
Coraz liczniejszy HUZAR dostrzegł możliwości handlowe stwarzane przez liczną grupę zmotoryzowanych kibiców. Najaktywniejszym z nich, ale także kolekcjonerom pamiątek, zaoferowano gadżety ze specjalnie zaprojektowanej “Półki Kibica”. Klienci tej sieci mogą więc zaopatrzyć się np. w biało-czerwone szaliki, takież nakładki na lusterka, flagi, kubki i karty do gry z logo UEFA. Wszystkie są bardzo estetycznie wykonane.
Żadnych specjalnych działań nie przewidziano natomiast w ramach działalności stacji sieci MOYA. Z informacji udzielonych przez przedstawiciela biura wynika, iż obiekty działają w zwyczajowych procedurach i ze standardową ofertą handlową.
Więcej w kategorii
Orlen łączy aktywa wydobywcze
Orlen Upstream Polska kończy proces integracji krajowych aktywów poszukiwawczo-wydobywczych. Celem tej konsolidacji jest poprawa efektywności operacyjnej, obniżenie kosztów oraz stabilizacja poziomu wydobycia gazu ziemnego.
2024-11-20 12:45 | Z kraju
Największa jednorazowa dostawa paliwa
Jak podały władze Portu Gdynia w mediach społecznościowych do portu wpłynął zbiornikowiec Maritime Valor, na którym znajdowała się największa jak dotąd jednorazowa dostawa paliwa.
2024-11-20 09:55 | Z kraju
Orlen chce uczestniczyć w dyskusji o transformacji energetycznej
Koncern naftowy chce wykorzystać czas polskiej prezydencji w UE – na razie przedstawia swoje stanowisko odnośnie dekarbonizacji i transformacji energetycznej oraz potrzebnych do tego unijnych regulacji.
2024-11-20 09:46 | Z kraju
Dłuższa ścieżka legislacyjna dla wodoru
Sejm, 19 listopada 2024 roku, po drugim czytaniu, zadecydował o odesłaniu projektu zmiany ustawy Prawo energetyczne dotyczącego rynku wodoru z powrotem do Komisja do Spraw Energii, Klimatu i Aktywów Państwowych. Decyzja ta była wynikiem zgłoszenia poprawek legislacyjnych przez klub Polska 2050-TD.
2024-11-20 09:38 | Z kraju
Polecamy
Spadek dostaw rosyjskiej ropy naftowej
Dostawy rosyjskiej ropy naftowej spadły do najniższego poziomu od dwóch miesięcy w ciągu czterech tygodni do 17 listopada, w związku ze spadkiem załadunku w zachodnich portach Rosji, wynika z danych firm monitorujących ruch tankowców.
2024-11-20 / 09:52 | Ze Wschodu
Czechy testują ropę z Gujany i Iraku w swojej rafinerii w Litvinovie
Rafineria w czeskim Litvínovie, bazująca na surowcach z Federacji Rosyjskiej, od połowy przyszłego roku zacznie odbierać ropę z Iraku i Gujany, powiedział Vaclav Bartuska, przedstawiciel czeskiego rządu.
2024-11-20 / 09:44 | Ze świata
Zamknięte ogromne norweskie pole naftowe
Norweski Equinor wstrzymał wydobycie z pola naftowego Johan Sverdrup - największego w Europie Zachodniej, z powodu przerwy w dostawie prądu na lądzie, poinformowała spółka w poniedziałkowym komunikacie.
2024-11-19 / 09:28 | Ze świata
Raport - Polski Rynek Paliw 2023/2024
Rok 2023 rok na rynku paliwowym był lepszy od roku poprzedniego - sumaryczny popyt na paliwa płynne w Polsce zwiększył się o 6 proc., przy czym popyt benzyny, olej napędowy i LPG - wzrósł o 7 proc.
Pozostałe aktualności
Węgry nie znalazły jeszcze zastępstwa dla ropy z Rosji
Koncern MOL chce w dalszym ciągu dostarczać do swoich zakładów ropę z Federacji Rosyjskiej rurociągiem „Przyjaźń”, gdyż nie może jej zastąpić innymi alternatywnymi gatunkami.
2024-11-21 / 09:55 | Ze świata
Sekretarz generalny OPEC nazwał ropę naftową darem Boga
Kierujący pracami OPEC Haitham al-Ghais przemawiając na szczycie klimatycznym ONZ COP29 w Baku powiedział, że ropa i gaz „są naprawdę darem Boga”, a negocjacje klimatyczne powinny skupiać się na redukcji emisji, a nie na wyborze źródeł energii, podaje agencja Reutera.
2024-11-21 / 09:52 | Ze świata
Import paliwa lotniczego z Indii do Azji wzrośnie
Według źródeł branżowych i danych z monitoringu statków, import paliwa lotniczego z Indii do Azji ma w listopadzie osiągnąć najwyższy poziom od wielu lat, tuż przed szczytem popytu zimowego po tym, jak przerwy w pracy rafinerii i mniejszy eksport z Chin ograniczyły dostawy.
2024-11-21 / 09:49 | Ze świata
Sinochem nie może sprzedać upadłych rafinerii
Grupa Sinochem może utrzymać upadłe rafinerie zlokalizowane we wschodnich Chinach – Changyi Petrochemical Group, Huaxing Petrochemical Group i Zhenghe Group. Oferty sprzedaży nie wzbudziły dużego zainteresowania ze strony innych firm.
2024-11-21 / 09:46 | Ze świata
Więcej ropy i benzyny w amerykańskich magazynach
Departament Energii USA poinformował, że w tygodniu kończącym się 15 listopada wzrosły zapasy ropy naftowej i benzyny w USA, a spadły zapasy destylatów.
2024-11-21 / 09:40 | Ze świata
Eksport kurdyjskiej ropy ma powrócić w 2025 r.
Po raz kolejny pojawia się informacja, że ropa naftowa z Kurdystanu może powrócić na rynek w przyszłym roku. Ma się to stać kiedy regionalny rząd Kurdystanu i centralny rząd Iraku w Bagdadzie uzgodnią nową umowę o podziale produkcji, satysfakcjonującą obie strony.
2024-11-21 / 09:39 | Ze świata