MOYA stacje paliw dopasowane do Twoich potrzeb!

Trans Mountain liczy na klientów spotowych, aby osiągnąć rentowność

Według dokumentów złożonych przez firmę w kanadyjskich urzędach regulacyjnych, z których treścią zapoznała agencja Reutera, rozbudowany rurociąg naftowy Trans Mountain będzie polegał na klientach spotowych, aby osiągnąć dodatni zwrot z inwestycji w 2026 roku.

Rozbudowany rurociąg Trans Mountain zwiększa trzykrotnie przepustowość pierwotnego rurociągu z 300 tys. baryłek dziennie (bbl/d) do 890 tys. bbl/d, transportując ropę naftową z piasków bitumicznych w Albercie do Kolumbii Brytyjskiej na wybrzeżu Pacyfiku.

Projekt Rozbudowy Trans Mountain (TMX), który uzyskał pełną moc operacyjna w zeszłym miesiącu, zarezerwował 20 proc. swojej przepustowości - czyli 178 tys. bbl/d - dla niezobowiązanych klientów, czyli kontrahentów spotowych.

Prognozy finansowe Trans Mountain zawarte we wnioskach regulacyjnych dotyczących opłat wskazują, że należąca do państwa spółka spodziewa się, że jej przepustowość będzie wykorzystana w 96 proc. począwszy od 2025 roku. Według prognoz firmy, przyniosłoby to dodatni zwrot z inwestycji w 2026 roku.

Jednak jeśli nie będzie żadnych transportów w formule spot, Trans Mountain nie osiągnie dodatniego zwrotu z kapitału aż do 2031 roku.

Opłaty za przepustowość spotową są wyższe i przyniosłyby TMX więcej dochodów, ale są trudne do przewidzenia, ponieważ zależą od popytu na kanadyjską ropę naftową i ceny ciężkiej ropy naftowej Western Canada Select (WCS).

W tym miesiącu TMX pracuje z obciążeniem około 80 proc., przy czym „niewielka” część przepustowości spotowej jest wykorzystywana - powiedział Mark Maki, dyrektor finansowy i strategiczny Trans Mountain Corporation, agencji Reuters na początku czerwca. Dyrektor dodał, że oczekuje się wzrostu wolumenów przed zimą.

Więcej w kategorii

Benzyna z rezerw strategicznych trafi na stacje w USA

Benzyna z rezerw strategicznych trafi na stacje w USA

Administracja USA wsparła obniżkę cen paliwa na stacjach benzynowych przed świętem 4 lipca, uwalniając milion baryłek benzyny ze strategicznych rezerw.

Czy Chiny staną się liderem zrównoważonego paliwa lotniczego?

Czy Chiny staną się liderem zrównoważonego paliwa lotniczego?

Chiny mogą odegrać kluczową rolę w przyspieszeniu globalnej produkcji zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF) - twierdzą dyrektorzy linii lotniczych Cathay Pacific Airways w rozmowie z agencją Bloomberg.

Iran kontynuuje eksport ropy pomimo sankcji

Iran kontynuuje eksport ropy pomimo sankcji

Według ministra ds. ropy naftowej Iranu, Javada Owjiego, kraj ten sprzedaje swoją ropę naftową do 17 państw, w tym do krajów europejskich. Informacja ta została podana pomimo trwających sankcji nałożonych na Iran.

Pożar w rafinerii Idemitsu w Japonii

Pożar w rafinerii Idemitsu w Japonii

W nocy z poniedziałku na wtorek doszło do pożaru na rafinerii Kosan Chiba należącej do japońskiej firmy Idemitsu.

Wiadomości e-petrol.pl

Subskrybuj codzienne informacje z rynku paliw

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:

  • Administratorem danych osobowych jest Information Market S.A. z siedzibą we Wrocławiu (53-613), przy ul. Stacyjnej 1/51.
  • Inspektorem ochrony danych w Information Market S.A. jest Magdalena Robak (71 787 69 69, iod @ informationmarket.pl).
  • Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie: art. 6 pkt 1b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych w zakresie dotyczącym otrzymywania newslettera.
  • Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą jedynie podmioty, z którymi Information Market S.A. zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
  • Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane ani do państwa trzeciego, ani do organizacji międzynarodowej.
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez administratora do czasu wypisania się przez Panią/Pana z newslettera, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych do czasu cofnięcia zgody na kontakt danym kanałem komunikacji.
  • Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
  • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu otrzymywania newslettera oraz w celach marketingowych, jeśli wyraził(a) Pani/Pan zgodę na kontakt w celach marketingowych danym kanałem komunikacji.

Sprzedam firmę paliwową z koncesją