Shell Franczyza

Amerykański regulator hamuje przejęcie Marathon Oil przez ConocoPhillips

Federalna Komisja Handlu (FTC) USA zdecydowała się dokładniej przyjrzeć planowanemu przejęciu Marathon Oil przez ConocoPhillips. Firma ConocoPhillips poinformowała o otrzymaniu drugiego już żądania dostarczenia dodatkowych informacji dotyczących tej transakcji.

Jak przypomniała agencja Reutera obie spółki rozpoczęły współpracę z FTC w celu wyjaśnienia wszelkich wątpliwości związanych z planowanym połączeniem. Początkowo ConocoPhillips zakładało, że transakcja zostanie sfinalizowana w czwartym kwartale tego roku, jednak ze względu na dodatkowe pytania ze strony regulatora, termin ten może ulec przesunięciu.

Przejęcie Marathon Oil przez ConocoPhillips miało na celu zwiększenie skali działalności obu firm w sektorze wydobycia ropy naftowej i gazu ziemnego ze złóż łupkowych w Stanach Zjednoczonych oraz w produkcji LNG. Dzięki połączeniu, nowa spółka miałaby dostęp do większych zasobów, co pozwoliłoby na osiągnięcie większych oszczędności i zwiększenie efektywności produkcji.

Decyzja FTC o dokładniejszej analizie tej transakcji może wskazywać na obawy regulatora dotyczące potencjalnego ograniczenia konkurencji na rynku paliw w wyniku połączenia dwóch dużych podmiotów. FTC ma za zadanie chronić konsumentów przed praktykami monopolistycznymi i zapewnić uczciwą konkurencję.

Agencja Reutera uważa, że przeciągające się postępowanie regulacyjne może spowodować, że akcjonariusze obu spółek stracą cierpliwość i zaczną domagać się anulowania transakcji. Ponadto, opóźnienie w realizacji inwestycji może negatywnie wpłynąć na rozwój obu firm i całego sektora energetycznego w Stanach Zjednoczonych.

Więcej w kategorii

Gunvor nie obawia się problemów z dostawami ropy

Gunvor nie obawia się problemów z dostawami ropy

Prezes i współzałożyciel firmy zajmującej się handlem towarami Gunvor Group Torbjorn Tornqvist powiedział we wtorek, że konflikt na Bliskim Wschodzie nie wpłynie na dostawy ropy naftowej, dodając, że obecne ceny wskazują na to, iż rynek jest bardziej zaniepokojony słabym popytem.

Chevron ma warunkową zgodę na przejęcie firmy Hess

Chevron ma warunkową zgodę na przejęcie firmy Hess

Amerykańska Federalna Komisja Handlu (FTC) zatwierdza umowę Chevron-Hess, ale dyrektor generalny John Hessa nie będzie zasiadał w nowym zarządzie, bo jest podejrzany o powiązania z OPEC.

USA kupiły 6 mln baryłek ropy do rezerwy strategicznej

USA kupiły 6 mln baryłek ropy do rezerwy strategicznej

Stany Zjednoczone w dalszym ciągu uzupełniają rezerwy ropy, które zostały uszczuplone po największej w historii kraju sprzedaży surowca, zrealizowanej przez administrację Joe Bidena w 2022 roku.

Prognozy cen ropy po raz kolejny w dół

Prognozy cen ropy po raz kolejny w dół

Analitycy obniżyli swoje prognozy dotyczące cen ropy naftowej w 2024 r. piąty miesiąc z rzędu, uzasadniając to słabszym popytem i niepewnością co do planów OPEC.

Wiadomości e-petrol.pl

Subskrybuj codzienne informacje z rynku paliw

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:

  • Administratorem danych osobowych jest Information Market S.A. z siedzibą we Wrocławiu (53-613), przy ul. Stacyjnej 1/51.
  • Inspektorem ochrony danych w Information Market S.A. jest Magdalena Robak (71 787 69 69, iod @ informationmarket.pl).
  • Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie: art. 6 pkt 1b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych w zakresie dotyczącym otrzymywania newslettera.
  • Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą jedynie podmioty, z którymi Information Market S.A. zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
  • Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane ani do państwa trzeciego, ani do organizacji międzynarodowej.
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez administratora do czasu wypisania się przez Panią/Pana z newslettera, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych do czasu cofnięcia zgody na kontakt danym kanałem komunikacji.
  • Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
  • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu otrzymywania newslettera oraz w celach marketingowych, jeśli wyraził(a) Pani/Pan zgodę na kontakt w celach marketingowych danym kanałem komunikacji.