Shell Franczyza

USA kupiły 6 mln baryłek ropy do rezerwy strategicznej

Stany Zjednoczone w dalszym ciągu uzupełniają rezerwy ropy, które zostały uszczuplone po największej w historii kraju sprzedaży surowca, zrealizowanej przez administrację Joe Bidena w 2022 roku.

Stany Zjednoczone zakupiły 6 mln baryłek ropy w ramach krajowej rezerwy strategicznej ropy naftowej (SPR), a dostawy w ramach tego zakupu będą kontynuowane do maja 2025 r., ogłosił w poniedziałek Departament Energii USA.

Jak wyjaśnia agencja Reutera, USA w ten sposób kontynuują uzupełnianie zapasów ropy po największej sprzedaży w historii kraju w 2022 roku, kiedy sprzedano 180 mln baryłek z rezerw, próbując zatrzymać wzrost cen ropy po rozpoczęciu wojny w Ukrainie. W sumie do września na zakup ropy do magazynów strategicznych wydano ponad 411 milionów USD.

Administracja USA planuje dalsze uzupełnianie rezerwy strategicznej, jednak w tym celu konieczne jest każdorazowe uzyskanie zgody Kongresu na wydatkowanie pieniędzy na określony cel.

Przypomnijmy, że w lipcu Departament Energii USA ogłosił, że odbudowa SPR została zakończona: odkupiono ponad 43 mln baryłek ropy, a  Kongresowi odradził zakup kolejnych 140 mln baryłek. Departament Energii USA zdecydował jednak kontynuować odbudowę rezerw, choć rzeczywiście jest zmuszony zwracać się do Kongresu o fundusze na każdy zakup.

Więcej w kategorii

Gunvor nie obawia się problemów z dostawami ropy

Gunvor nie obawia się problemów z dostawami ropy

Prezes i współzałożyciel firmy zajmującej się handlem towarami Gunvor Group Torbjorn Tornqvist powiedział we wtorek, że konflikt na Bliskim Wschodzie nie wpłynie na dostawy ropy naftowej, dodając, że obecne ceny wskazują na to, iż rynek jest bardziej zaniepokojony słabym popytem.

Chevron ma warunkową zgodę na przejęcie firmy Hess

Chevron ma warunkową zgodę na przejęcie firmy Hess

Amerykańska Federalna Komisja Handlu (FTC) zatwierdza umowę Chevron-Hess, ale dyrektor generalny John Hessa nie będzie zasiadał w nowym zarządzie, bo jest podejrzany o powiązania z OPEC.

Prognozy cen ropy po raz kolejny w dół

Prognozy cen ropy po raz kolejny w dół

Analitycy obniżyli swoje prognozy dotyczące cen ropy naftowej w 2024 r. piąty miesiąc z rzędu, uzasadniając to słabszym popytem i niepewnością co do planów OPEC.

Wiadomości e-petrol.pl

Subskrybuj codzienne informacje z rynku paliw

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:

  • Administratorem danych osobowych jest Information Market S.A. z siedzibą we Wrocławiu (53-613), przy ul. Stacyjnej 1/51.
  • Inspektorem ochrony danych w Information Market S.A. jest Magdalena Robak (71 787 69 69, iod @ informationmarket.pl).
  • Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie: art. 6 pkt 1b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych w zakresie dotyczącym otrzymywania newslettera.
  • Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą jedynie podmioty, z którymi Information Market S.A. zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
  • Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane ani do państwa trzeciego, ani do organizacji międzynarodowej.
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez administratora do czasu wypisania się przez Panią/Pana z newslettera, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych do czasu cofnięcia zgody na kontakt danym kanałem komunikacji.
  • Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
  • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu otrzymywania newslettera oraz w celach marketingowych, jeśli wyraził(a) Pani/Pan zgodę na kontakt w celach marketingowych danym kanałem komunikacji.