MOYA stacje paliw dopasowane do Twoich potrzeb!

Trudności na rynku są przejściowe

W przemówieniu na konferencji ADIPEC Sekretarz Generalny OPEC Haitham al-Ghais powiedział, że trudności na rynku ropy są zjawiskiem przejściowym, gdyż światowa gospodarka nadal rośnie.

Dodał, że nie należy w najbliższym czasie spodziewać się szczytowego zapotrzebowania na ropę, a sytuacja nie jest tak negatywna, jak niektórzy próbują sobie wyobrazić.

Al-Ghais zauważył, że pomimo wypowiedzi banków i analityków o spowolnieniu wzrostu gospodarczego, na przykład gospodarka amerykańska wzrosła w trzecim kwartale o 2,8 proc. A chińska gospodarka, mimo że mówi się o spowolnieniu, rośnie o 5 proc. rocznie. 

Sekretarz OPEC powiedział, że kilka lat temu wiele osób twierdziło, że szczytowy popyt na ropę osiągnie w 2030 r., obecnie mowi się o 2035 r., a jego zdaniem za kilka lat eksperci powiedzą, że popyt na ropę osiągnie szczyt w 2040 r. albo później.
Słowa kluczowe:

Więcej w kategorii

Nadmiar benzyny w Europie wpływa na globalne marże

Nadmiar benzyny w Europie wpływa na globalne marże

Zapasy benzyny w Europie osiągnęły rekordowo wysoki poziom, ponieważ eksport spadł z powodu zwiększonej aktywności rafinerii w USA i Nigerii. W rezultacie marże na benzynie w rafineriach w Europie i USA spadły w styczniu do najniższego poziomu od 15 miesięcy.

Czy azjatyckie rafinerie wstrzymają produkcję?

Czy azjatyckie rafinerie wstrzymają produkcję?

W wyniku gwałtownego wzrostu cen surowców rafinerie w Korei Południowej, Singapurze i na Tajwanie zmuszone są rozważać przestoje lub ograniczenie produkcji.

Kurdystan domaga się udziału w rozmowach o Kirkuku

Kurdystan domaga się udziału w rozmowach o Kirkuku

Premier Kurdystanu, Masrour Barzani, stwierdził, że w negocjacjach dotyczących głównej umowy między Irakiem a BP w sprawie modernizacji złóż naftowych i gazowych w Kirkuku powinny wziąć udział władze Kurdystanu.

Wyższe stawki frachtowe z powodu sankcji na rosyjską ropę

Wyższe stawki frachtowe z powodu sankcji na rosyjską ropę

Stawki frachtowe za transport surowców z rosyjskiego portu Koźmino wzrosły pięciokrotnie w wyniku niedoboru statków spowodowanego nowymi sankcjami USA.