Ile ropy transportuje flota cieni?
2024-11-13 13:00 | e-petrol.plMożliwe, że flota cieni stanowi nawet około 17 proc. światowej floty tankowców. Analiza danych S&P Global zidentyfikowała 889 tankowców o wyporności ponad 27 tys. ton, którymi można było przewozić objętą sankcjami ropę.
Według S&P Global Commodities at Sea dostawy ropy naftowej z portów rosyjskich w październiku wyniosły średnio 3,74 mln bbl/d, czyli o 7 proc. więcej niż we wrześniu. W październiku nastąpił trzeci miesięczny wzrost od najniższego od jedenastu miesięcy poziomu 3,24 mln bbl/d w lipcu.
W zeszłym miesiącu Indie importowały 1,74 mln baryłek dziennie, głównie ropy Urals. W październiku Chiny otrzymały 1,23 mln baryłek dziennie. Największy wzrost importu ropy naftowej w październiku dotyczył rafinerii tureckich, dostawy do portów tego kraju wzrosły o 144 tys. bbl/d do 316 tys. bbl/d.
Więcej w kategorii
Indie zwiększają zakupy ropy z Bliskiego Wschodu kosztem dostaw z Rosji
Indie w listopadzie zakupiły najwięcej bliskowschodniej ropy od 9 miesięcy, podczas gdy w tym czasie Rosja miała mniejszy udział w imporcie surowca do tego kraju – wynika z danych śledzenia tankowców uzyskanych od różnych źródeł przez agencję Reutera.
2024-12-24 08:51 | Ze świata
Pogłębia się kryzys dostaw ropy naftowej do Syrii
Irak wstrzymał dostawy ropy naftowej do Syrii, przekazał w mediach społecznościowych członek irackiego parlamentu, cytowany przez BNE Intellinews.
2024-12-24 08:29 | Ze świata
Kto kupi rafinerię Lukoil Neftochim Burgas?
Węgierski MOL zamierza kupić rafinerię Lukoil Neftochim Burgas w Bułgarii - podały krajowe media, powołując się na wypowiedź szefa Węgier Viktora Orbana.
2024-12-24 08:20 | Ze świata
Pływające magazyny ropy naftowej Iranu
Coraz więcej ropy naftowej z Iranu trafia do pływających magazynów u wybrzeży Azji Południowo-Wschodniej, a nie do klientów. Niedawne sankcje USA na tankowce przewożące irańską ropę sprawiły, że chińscy nabywcy stali się ostrożniejsi.
2024-12-23 09:51 | Ze świata
Raport - Polski Rynek Paliw 2023/2024
Rok 2023 rok na rynku paliwowym był lepszy od roku poprzedniego - sumaryczny popyt na paliwa płynne w Polsce zwiększył się o 6 proc., przy czym popyt benzyny, olej napędowy i LPG - wzrósł o 7 proc.