Shell Franczyza

Sankcje podbijają koszty transportu

Światowi handlowcy już odnotowują wzrost stawek za fracht ropy w związku z amerykańskimi sankcjami wobec rosyjskiego przemysłu naftowego.

Traderzy spieszą się z rezerwacją tankowców na dostawy do Chin i Indii. Jednocześnie same rafinerie chińskie i indyjskie szukają nowych źródeł dostaw, aby nie dotknęły ich amerykańskie sankcje wobec rosyjskiej ropy. 

Jeden z rozmówców agencji Reutera podał, że stawka na trasie Bliski Wschód–Chiny wzrosła od piątku o 39 proc. i osiągnęła poziom 37,8 tys. USD, co jest najwyższym poziomem od października 2024 roku. Według S&P Global Commodity Insights stawki frachtowe dla tankowców Aframax przewożących ropę ESPO z portu Kozmino do północnych Chin wzrosły w poniedziałek ponad dwukrotnie do 3,5 mln USD, armatorzy żądają ogromnych premii na chińskiej trasie, podkreślają źródła agencji Reutera.

Więcej w kategorii

Chiny obawiają się przerw w dostawach rosyjskiej ropy

Chiny obawiają się przerw w dostawach rosyjskiej ropy

Chińskie koncerny naftowe i duże prywatne rafinerie poszukują ropy na Bliskim Wschodzie i w innych regionach, przygotowując się na ewentualne przerwy w imporcie surowców w związku z zaostrzeniem sankcji wobec Rosji i Iranu.

Waszyngton chce wycofania się SLB z Rosji

Waszyngton chce wycofania się SLB z Rosji

Władze amerykańskie żądają, aby firma świadcząca usługi naftowe SLB (były Schlumberger) całkowicie wycofała się z Federacji Rosyjskiej, podał dziennik „ The Financial Times”.

Tankowce objęte nowymi amerykańskimi sankcjami nie były w stanie rozładować ropy

Tankowce objęte nowymi amerykańskimi sankcjami nie były w stanie rozładować ropy

Zaledwie kilka dni po ogłoszeniu przez USA sankcji wobec rosyjskiego przemysłu naftowego dziesiątki tankowców mają problemy z rozładunkiem w różnych portach świata – donoszą agencje informacyjne.

Wiadomości e-petrol.pl

Subskrybuj codzienne informacje z rynku paliw

Zapisz się
XVIII Spotkanie Branży Paliwowej - Polski Rynek Biopaliw

Raport - Polski Rynek Paliw 2023/2024

Rok 2023 rok na rynku paliwowym był lepszy od roku poprzedniego - sumaryczny popyt na paliwa płynne w Polsce zwiększył się o 6 proc., przy czym popyt  benzyny, olej napędowy i LPG - wzrósł o 7 proc. 

Raport - Polski Rynek Paliw 2023/2024