Get ready for a landmark event in the liquid gas industry!

Niezależne chińskie terminale przyjmują tankowce objęte sankcjami

Kilka nowszych chińskich terminali niedawno rozpoczęło obsługę tankowców objętych sankcjami USA – podała agencja Reutera, powołując się na pięć źródeł i dane dotyczące żeglugi Vortexa Analytics oraz Kpler.

Dostawy te są następstwem ogłoszenia z początku stycznia przez państwową spółkę Shandong Port Group, że nie obsłuży statków wskazanych przez Departament Skarbu USA, ograniczając w ten sposób import do wschodniej prowincji Szantung, będącej centrum niezależnych rafinerii, które są głównymi odbiorcami objętej sankcjami rosyjskiej i irańskiej ropy naftowej.

Agencja Reutera podała, że ostatnie dostawy do alternatywnych terminali to około 10 ładunków ropy objętej sankcjami. Jak podają Vortexa i Kpler, we wtorek objęty sankcjami USA statek Si He wielkości Aframax dostarczył ładunek rosyjskiej ropy ESPO Blend do terminalu w porcie Dongying w prowincji Szantung. Terminal Dongying jest mniejszy, niż pobliskie obiekty zarządzane przez Shandong Port Group, takie jak w Qingdao, Rizhao i Yantai, i według Vortexa jest obsługiwany przez Baogang International, lub BIPC. BIPC jest kontrolowany przez prywatną spółkę Shandong Wanda Holdings. W połowie stycznia pływający pod banderą Gujany statek Nichola, wcześniej Spirit of Casper, będący na liście sankcyjnej USA, dostarczył około miliona baryłek irańskiej ropy przeładowanej w Malezji do terminalu w południowym mieście Huizhou, jak poinformowała firma Vortexa. Operatorem nabrzeża jest Huaying Petrochemical, prywatna firma zajmująca się magazynowaniem i terminalami, kontrolowana przez notowaną na giełdzie w Szanghaju spółkę Wintime Energy Group.

Sankcje USA i ograniczenia nałożone na port Szantung doprowadziły do wzrostu kosztów w chińskich rafineriach i zahamowania handlu poprzez podniesienie stawek za przewóz towarów. Część luki w dostawach żeglugowych została uzupełniona statkami nieobjętymi sankcjami, wykorzystanie których jest jednak droższe.

Więcej w kategorii

Motiva ponownie uruchamia jednostkę w rafinerii Port Arthur

Motiva ponownie uruchamia jednostkę w rafinerii Port Arthur

Firma Motiva Enterprises w końcu uruchomiła ponownie jednostkę produkującą benzynę w swojej ogromnej rafinerii w Port Arthur w Teksasie. Wcześniej podjęto już kilka prób ponownego uruchomienia tej instalacji po remoncie, który przeprowadzono w ostatnich tygodniach.

Kto kupi sieć stacji paliw Shella w RPA?

Kto kupi sieć stacji paliw Shella w RPA?

Koncern Shell całkowicie wycofuje się z działalności paliwowej w Republice Południowej Afryki. Sprzedał już swoją rafinerię, a teraz szuka nabywcy dla sieci stacji paliw.

Rafineria w Kalifornii może zostać zamknięta

Rafineria w Kalifornii może zostać zamknięta

Valero Energy planuje wstrzymać, zrestrukturyzować lub zakończyć działalność rafineryjną w swojej rafinerii Benicia w Kalifornii do końca kwietnia 2026 r.

Rosyjska ropa arktyczna popłynie do Chin w kwietniu, pomimo sankcji USA

Rosyjska ropa arktyczna popłynie do Chin w kwietniu, pomimo sankcji USA

Eksport rosyjskiej ropy arktycznej do Chin ma gwałtownie wzrosnąć w kwietniu po tym, jak sprzedawcy zaoferowali duże zniżki i dostawy nieautoryzowanymi tankowcami w odpowiedzi na embargo USA, podała agencja Reutera, powołując się na analityków Vortexa i rosyjskich traderów ropy.

Wiadomości e-petrol.pl

Subskrybuj codzienne informacje z rynku paliw

Zapisz się
XVIII Spotkanie Branży Paliwowej - Polski Rynek Biopaliw