Shell Franczyza

Airbus w Australii nie chce tankować samolotów chińskim paliwem lotniczym

Airbus ostrzegł, że Australia stała się nadmiernie zależna od chińskich dostaw paliwa lotniczego i wezwał rząd do zwiększenia krajowej produkcji w obliczu zaostrzających się napięć między Canberrą a Pekinem.

Zamiast kupować więcej paliwa lotniczego za granicą, Australia powinna wykorzystać swoje ogromne rezerwy surowców rolniczych do produkcji czystego paliwa lotniczego u siebie, powiedział Stephen Forshaw, prezes Airbusa na Australię, Nową Zelandię i Pacyfik. Forshaw przypomniał, że Chiny odpowiadają za 30 proc. importu paliwa lotniczego przez Australię.

Jak podała agencja Bloomberg, australijscy naukowcy rządowi obliczyli, że do 2050 roku ilość krajowego surowca, obejmującego trzcinę cukrową, odpady tartaczne i zużyty olej kuchenny, będzie wystarczająca, aby zaspokoić 90 proc. lokalnego zapotrzebowania na paliwo lotnicze.
Słowa kluczowe:

Więcej w kategorii

Sinopec zwiększa rezerwy ropy łupkowej

Sinopec zwiększa rezerwy ropy łupkowej

Władze Chin potwierdziły, że dwa złoża łupkowe we wschodniej części kraju, których eksploatacją zajmuje się spółka Sinopec, kryją 1,3 miliarda baryłek ropy.

Libia po 17 latach przerwy oferuje nowe licencje naftowe

Libia po 17 latach przerwy oferuje nowe licencje naftowe

Libia ogłosiła pierwszy przetarg na poszukiwania paliw kopalnych od czasu obalenia Kadafiego. Licencje lądowe i morskie będą oferowane w kilku lokalizacjach, w tym w rejonach Syrty, Murzuk i Ghadames.

Tankowce Aframax opuszczają Atlantyk i płyną po rosyjską ropę

Tankowce Aframax opuszczają Atlantyk i płyną po rosyjską ropę

Firma Vortexa podała, że greckie tankowce opuszczają Atlantyk i płyną na Pacyfik, aby przewieźć rosyjską ropę ESPO do Chin.