XVIII Spotkanie Branży Paliwowej - Polski Rynek Biopaliw

Chiny kupują więcej oleju opałowego

Import oleju opałowego do Chin wzrósł o 6,8 proc. w pierwszych dwóch miesiącach 2025 r. w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym.

Jak wynika z danych celnych, w styczniu i lutym import wyniósł łącznie 3,84 mln ton, czyli około 413 300 baryłek dziennie.

Agencja Reutera podała, że powodem tej sytuacji jest pośpiech handlowców, którzy spieszyli się z dostawami zamówionych towarów, spodziewając się wzrostu podatków importowych i niższych ulg podatkowych. Popyt ma spaść w tym roku po wzroście ceł importowych na olej opałowy.

Dane celne pokazują, że eksport paliw żeglugowych o niskiej zawartości siarki wzrósł o 5,5 proc. w okresie styczeń-luty 2025 r. w porównaniu z rokiem poprzednim. Eksport paliwa morskiego, mierzony głównie sprzedażą ze składów celnych dla statków pływających po trasach międzynarodowych, wyniósł łącznie 3 miliony ton metrycznych.

Chiński eksport paliwa bunkrowego wzrósł, ponieważ ceny w kluczowych portach Zhoushan i Szanghaju były niższe niż w centrum Singapuru, co spowodowało większy popyt.
Słowa kluczowe:

Więcej w kategorii

Ropa Brent na poziomie 73 USD za baryłkę w 2025

Ropa Brent na poziomie 73 USD za baryłkę w 2025

Wood Mackenzie spodziewa się nadwyżki na rynku ropy naftowej ze względu na produkcję w krajach spoza OPEC+, więc zdaniem analityków sojuszowi trudno będzie zwiększyć wydobycie.

Konieczne rekompensaty nadprodukcji ropy w OPEC+

Konieczne rekompensaty nadprodukcji ropy w OPEC+

Osiem krajów (Algieria, Irak, Kuwejt, Arabia Saudyjska, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Kazachstan, Oman i Rosja) musi ograniczyć wydobycie, aby do czerwca 2026 r. zrekompensować łączną nadprodukcję na poziomie 4,2 mln baryłek dziennie.

Zapasy oleju napędowego na najniższym poziomie od trzech miesięcy

Zapasy oleju napędowego na najniższym poziomie od trzech miesięcy

Z danych holenderskiej firmy konsultingowej Insights Global wynika, że zapasy oleju napędowego utrzymywane w centrum rafinacji i magazynowania Amsterdam-Rotterdam-Antwerpia (ARA) spadły w ciągu tygodnia o 4 proc. do 2,17 mln ton, ponieważ lokalny popyt wzrósł przy zmniejszonym imporcie.